7
Helgoned geeft "The Mentalist - Seizoen 7 (DVD)" een 7.
Geschreven door Helgoned op 13 Mei 2016.
3
0

The Mentalist - Seizoen 7 (DVD)

Aan alles komt een einde, zo ook aan de The Mentalist. Dit zevende seizoen bestaat uit slechts twaalf afleveringen (de laatste aflevering is een dubbele aflevering), maar het biedt een mooie afsluiting van de serie. Met mentale specialist uit de titel van de serie wordt Patrick Jane (Simon Baker, The Guardian) bedoeld. Hij heeft echter geen speciale gaven, hij is gewoon een scherp observator, een gladde prater en een charmeur. Hij werkt voor het California Bureau of Investigation met zijn vrouwelijke collega Teresa Lisbon (Robin Tunney, Prison Break).

The Mentalist
© CBS

Aan het einde van het vorige seizoen rekende Patrick Jane af met zijn aartsvijand Red John. Dit seizoen staat de relatie tussen Jane en Lisbon centraal. Ze lossen samen zaken op, maar zijn ze ook definitief voor elkaar bestemd? De criminele zaken zijn interessant genoeg om dit seizoen tot het einde te volgen. Ik vond The Greybar Hotel waarin Lisbon undercover in een gevangenis zit een sterke aflevering. Maar ook Black Market waarin Lisbon ook centraal staat bij het oplossen van een juwelenroof is boeiend. Nu Red John er niet meer is, wordt er dit seizoen een andere vijand voor Patrick Jane geïntroduceerd, de seriemoordenaar Lazarus. In de laatste drie afleveringen biedt dit mooie spanning.

The Mentalist
© CBS

De chemie tussen beide hoofdrolspelers blijft een belangrijk pluspunt. In de loop van de serie hebben we de zachtere kant van Patrick Jane iets meer leren kennen. Niettemin blijf je als kijker ook bij de laatste aflevering nog in spanning over wat Jane nu precies gaat ondernemen. De bijrollen zijn goed, Tim Kang als agent Kimball Cho en Rockmond Dunbar als agent Dennis Abbott. Het komt bij een langlopende serie met veel volgers heel precies hoe in de laatste aflevering de verhaallijnen worden afgerond. Ik vond de laatste aflevering van The Mentalist precies goed gekozen, een sterke afronding van losse eindjes en een slot waar ik prima mee kon leven.

Ik vond de laatste aflevering van The Mentalist precies goed gekozen, een sterke afhechting van losse eindjes en een slot waar ik prima mee kon leven.

De extra’s zijn helaas erg beperkt op de DVD uitgave. Er wordt een gloednieuwe documentaire over Patrick Jane als extra aangekondigd. Dit is slechts een filmpje van twaalf minuten. Het bevat een paar interessante zaken over de ontwikkelingen van de hoofdpersoon, maar is veel te kort. Daarnaast zijn er weggesneden scènes uit een aantal afleveringen, in totaal slechts anderhalve minuut. Voor zo'n ingekort slotseizoen vond ik deze extra's op de DVD uitgave veel te mager.
Volg The Mentalist
White Orchids
White Orchids