7
anonymous geeft "The McCarthys - Eerste aflevering" een 7.
Geschreven door anonymous op 6 november 2014.
0
0

The McCarthys - Eerste aflevering

Op 30 oktober 2014 zond CBS de komedie The McCarthy’s voor het eerst uit. De serie gaat over de familie McCarthy (vader, moeder, drie zoons en één dochter) die bij elkaar om de hoek wonen in Boston, Amerika. Het hele gezin is gek van sport, behalve de jongste zoon. Hij is homoseksueel, al twee jaar uit de kast, een groot fan van 'The Sound of Music’, de serie The Good Wife en a-sportief. In de eerste aflevering overlijdt de assistent-coach van het basketbalteam dat de vader lijdt en maakt de jongste zoon (Ronny) bekent dat het tijd is voor wat afstand en dat hij daarom van plan is naar Providence te verhuizen. De dochter (Jackie) blijkt zwanger van de overleden assistent coach. Aan het einde van de eerste aflevering besluit Ronny toch in Boston te blijven. Hij neemt de plaats in van de overleden assistent van zijn vader zijn basketbalteam.

Nu is familie een beproeft recept voor komedies op TV. Terechte vraag kan zijn: wat voegt deze serie toe aan het rijtje van komedies over families? Een rijtje waarin series staan als: Growing Pains, Married with Children en meer recent Modern Family. Op basis van één aflevering is deze vraag in alle eerlijkheid nog niet te beantwoorden. De verhaallijn is simpel, maar dat zijn vaak de beste verhalen. De karakters zijn niet doorleefd en in sommige opzichten cliché, zoals: homo houdt van Sound of Music en zijn moeder is zijn beste vriend. Toch was de eerste aflevering aantrekkelijk genoeg om ook de tweede aflevering te kijken. Ik ben benieuwd hoe het met Ronny afloopt tussen de macho basketballers en wat de zwangerschap van zijn zus betekent voor het gezin. Ik zie (nog) geen legendarische karakters ontstaan zoals Barney (HIMYM) of Joey en Chandler (Friends). Maar aan de andere kant is het niet bij elke serie zo dat het een proces is? De acteur moet het karakter leren kennen en ik als kijker moet met hem of haar vertrouwd raken.

Wat mij betreft krijgt de serie voor nu een zeven. Ik ben nu eenmaal een positief mens :-). Ik heb mij best vermaakt, heb om sommige delen zelfs hardop gelachen en vindt de karakters en het verhaal interessant genoeg. Kom maar op met aflevering twee!
Volg The McCarthys
End Games
End Games