8
Jessica Dillema geeft "The Crazy Ones - Eerste aflevering" een 8.
Geschreven door Jessica Dillema op 29 september 2013.
0
0

The Crazy Ones - Eerste aflevering

Laat ik eerst even vertellen over de verwachtingen die ik van de serie had voorafgaand aan de première. Toen ik op de basisschool zat was ik een groot fan van Sarah Michelle Gellar en hoewel ik niet meer zo’n grote fan ben zoals op die leeftijd ben ik wel altijd nieuwsgierig zodra ik hoor dat ze in een nieuwe serie of film te zien is. Helaas mocht het niet baten bij het te vroeg gecancelde Ringer, dus het zou leuk voor haar zijn als The Crazy Ones wel een enorme hit zou worden. En dan hebben we ook nog Robin Williams. Ik zeg altijd dat wanneer sterren van het grote doek de stap maken naar een tv serie de serie wel heel erg goed moet zijn omdat ze die stap niet zomaar maken. De trailers waren enorm grappig en de serie heeft dus een sterrencast, kan de serie zelf zijn potentieel ook waarmaken?

De serie draait om het reclamebedrijf Roberts & Roberts dat gerund wordt door vader en dochter Simon (Robin Williams, Flubber) en Sydney (Sarah Michelle Gellar, Buffy the Vampire Slayer) Roberts. Simon is een creatief genie. Soms een beetje gek, excentriek en inspirerend. Sydney is in feite degene die haar vader, en het bedrijf, met beide benen op de grond houdt. Ze is de meer rationele persoon van het duo. Echter zijn dit natuurlijk niet de enige personages in de serie. Ze worden geweldig ondersteund door assistent Lauren Slotsky (Amanda Setton, Gossip Girl) en vennoot Zach Cropper (James Wolk, Mad Men). Ook is er Andrew (Hamish Linklater, The Newsroom), maar hij valt een beetje weg in deze aflevering.

Als je Robin Williams kent dan kun je hetzelfde van hem verwachten als dat je al gewend was. Veel improvisatie, gekke stemmetjes en gezichten, imitaties en bijna continu grappen makend. Je moet er van houden, maar als je er van houdt dan kun je zeer tevreden zijn met The Crazy Ones. Daarnaast is de combinatie met Sarah Michelle Gellar erg goed, want ze vullen elkaar prima aan. Soms kan Simon Sydney een lichte hartaanval geven door zijn creatieve uitspattingen, maar in combinatie met Sydney, die stevig in haar schoenen staat, weten ze het bedrijf boven water te houden. Deze gekke, unieke, maar zeker ook warme relatie weten ze goed over te brengen op het beeldscherm.

Robert & Roberts staat in deze eerste aflevering op het punt om ontslagen te worden door McDonalds, het bedrijf dat zestig procent van hun inkomsten genereert. Tijdens de vergadering waarin ze ontslagen zouden worden weet Simon nog net op het juiste moment een goed idee te pitchen: een jingle van vroeger nieuw leven in laten blazen door niemand minder dan Kelly Clarkson. Het moment waarop Simon en Zach haar proberen over te halen door in een restaurant al improviserend een jingle te bedenken is enorm grappig. Ze hebben Williams en Wolk de vrije hand gegeven en naar mijn idee speelde dit goed uit. Het is niet alleen enorm lachwekkend, maar ook geniaal.

Natuurlijk verloopt niet het hele proces soepel. Kelly Clarkson wil uiteindelijk niet meer meedoen, waardoor de toekomst van Roberts & Roberts alsnog op het spel komt te staan. Maar uiteraard weet dochter Sydney het toch nog voor elkaar te krijgen om Kelly Clarkson een jingle op te laten nemen waardoor McDonalds klant blijft. Het kon natuurlijk ook niet anders, want anders zou de serie al na één aflevering afgelopen zijn. The Crazy Ones gaat over een gekke, maar liefdevolle familie met een aantal leuke bijpersonages, waarvan het personage gespeeld door James Wolk er voor mij ook echt uitspringt naast de twee andere grote sterren. Het is jammer dat we van de andere personages nog niet zoveel hebben gezien, maar dat zal de komende afleveringen wel komen neem ik aan.

Laat ik deze recensie eindigen met een jingle van het bedrijf dat deze eerste aflevering een grote rol heeft gespeeld: “I’m loving it!”
Volg The Crazy Ones
The Lighthouse