8
Bo Verhoef geeft "The Carrie Diaries - Seizoen 2" een 8.
Geschreven door Bo Verhoef op 22 februari 2014.
0
0

The Carrie Diaries - Seizoen 2

The Carrie Diaries is niet de meest populaire serie van The CW, eigenlijk zelfs helemaal niet. Met als gevolg dat de aankondiging van een tweede seizoen voor velen verrassend uit de hoek kwam. Ik, en vele anderen met mij, waren namelijk bang voor een negatief bericht over de toekomst van deze serie. De aankondiging van het tweede seizoen maakte me daarom toch een beetje gelukkig. We moesten er wel even op wachten en veel afleveringen bevatte seizoen 2 helaas ook niet, maar ik genoot elke zaterdagochtend toch weer 42 minuten lang. De kans dat de serie na het uitzenden van het tweede seizoen nog lang zal blijven bestaan is echter erg klein. Toch heb ik erg genoten van het tweede seizoen en wil ik dat graag delen met alle andere Carrie Diaries of Sex and the City fans!

Eerst een terugblik naar het einde van het eerste seizoen. Carrie (nog steeds geweldig gespeeld door AnnaSophia Robb) kwam erachter dat Maggie (Katie Findlay) en Sebastian (gespeeld door de hunk Austin Butler) met elkaar hadden gezoend, waardoor de verzoening tussen Carrie en Sebastian van korte duur was. Ondertussen werd Walts (Brendan Dooling) geheim steeds meer bekend, stelde Mouse (Ellen Wong) haar vriend West voor aan haar racistische ouders en begon Carries vader met daten. Aan het einde van het seizoen was vervolgens te zien dat Carrie en Walt verhuisden naar het appartement van Larissa (fantastisch vertolkt door Freema Agyeman), om daar hun zomer te doorbrengen.

Het begin van het tweede seizoen laat zien dat er veel in één zomer kan gebeuren. Zo is Carrie verliefd geworden op een nieuwe jongen en begint ze zich steeds meer thuis te voelen in de stad. Deze nieuwe romance is ergens wel leuk, maar als groot Carrie-Sebastian fan heb ik de eerste helft van het tweede seizoen eigenlijk vooral gehoopt op een verzoening. Daarnaast voelt Walt zich steeds zelfverzekerder, nu hij enigszins open kan zijn over zijn seksuele voorkeur. Vooral deze verhaallijn vind ik erg leuk om te volgen, omdat het goed weergeeft hoe er vroeger over homoseksualiteit werd gedacht. Het leukste nieuwtje in seizoen twee is in ieder geval de komst van Samantha Jones (Lindsey Gort). De frisse kijk van de wilde Sam houdt The Carrie Diaries namelijk lekker luchtig op wat serieuzere momenten.

Ik geniet van het feit dat alle verschillende verhaallijnen zo goed worden weergegeven in de serie. Toch is er wel een rode draad te vinden in seizoen twee. Seizoen twee draait namelijk vooral om het laatste jaar van de hoofdpersonages op hun middelbare school en hun zoektocht naar universiteiten. Alle opties van het leven na de middelbare school komen aan bod en deze zoektochten leiden tot verrassende uitkomsten bij de verschillende personages. De personages zelf maken helaas niet echt grote onverwachtse dingen mee, op één personage na, waardoor de personages vrijwel hetzelfde blijven. Dat is het enige nadeel wat ik vind van de serie, hoewel het misschien wel weer bij de jaren tachtig past. De grootste verrassing van het seizoen zit misschien wel in de laatste aflevering, wat ergens lijkt op een afscheid van de serie. Ik had het eigenlijk niet aan zien komen en baal wel dat het zo is gelopen, vooral omdat deze verhaallijn al zoveel is veranderd in maar 26 afleveringen. Ik had daarom graag een ander verloop of einde gezien, maar misschien ben ik de enige die dat denkt.

Zoals ik al in het begin zei, de kans dat de serie nog lang zal blijven bestaan is erg klein. Juist aangezien de finale ergens voelde als een afsluiter van de gehele serie. Persoonlijk vind ik dat erg jammer, aangezien de serie zeker goed is opgezet. Het is natuurlijk één van de zo vele tienerdrama's, met de "mooie-mensen-cast" die hoort bij de zender The CW. Echter naar mijn mening zijn er weinig wegkijk series zoals The Carrie Diaries met zo'n goede cast. AnnaSophia Robb speelt een geweldige vertolking van de rol van Carrie Bradshaw. Ze speelt op een manier dat je de vergelijking met Sarah Jessica Parker wel maakt, maar niet overduidelijk ziet. Dat is voor kijkers zoals ik, zonder enige kennis van Sex and the City, heel fijn. Ik ben daarom eigenlijk wel een grote fan van The Carrie Diaries en zal het ook erg jammer vinden als deze serie wordt gecanceld.
Volg The Carrie Diaries
Run to You
Run to You