8
anonymous geeft "The Blacklist - Seizoen 4" een 8.
Geschreven door anonymous op 18 juli 2017.
3
0

The Blacklist - Seizoen 4

Op 18 mei 2017 was de laatste aflevering te zien van het vierde seizoen van The Blacklist. In de periode september 2016 tot mei 2017 werden 22 afleveringen uitgezonden door de Amerikaanse zender NBC. Raymond Redington, Elisabeth Keen en haar man Tom, maar ook Dembe en Mr. Kaplan. Ze spelen allemaal weer een rol in deze Amerikaanse blockbuster serie, waarvan inmiddels naast de spin off The Blacklist: Redemption ook een vijfde seizoen is aangekondigd.

De serie vertelt het verhaal van Raymond ‘Red’ Reddington, een crimineel die hoog op het ‘most wanted’-lijstje van de FBI staat. Red geeft zich over, met als voorwaarde dat hij samen met agent Elizabeth Keene (Megan Boone) criminelen die op zijn zogenaamde ‘blacklist’ staan, op mag sporen. De afgelopen drie seizoenen bleek dat een vruchtbare samenwerking. Tegelijkertijd bleek ook dat zowel Reddington zelf als ook mensen in de omgeving Elizabeth de nodige geheimen met zich meedroegen.

Deze spannende en spectaculaire seizoensopener zet de toon voor de rest van het vierde seizoen waarin wraak en het dragen van de consequenties ervan een belangrijk thema is.

Waar het derde seizoen afsluit met de ontvoering van Elisabeth Keen en haar dochter, daar begint het vierde seizoen met de jacht van Red op de mogelijke ontvoerder. Deze spannende en spectaculaire seizoensopener zet de toon voor de rest van het vierde seizoen waarin wraak en het dragen van de consequenties ervan een belangrijk thema is. Vrienden worden gezworen vijanden, maar wat we de afgelopen jaren hebben geleerd in deze serie is dat niets is wat het lijkt. De serie laveert net als de afgelopen seizoenen weer tussen de persoonlijke verhalen van de hoofdpersonen en de jacht op meestercriminelen. Al met al loopt de spanning richting het einde van het seizoen zowel in de onderlinge relaties tussen de hoofdpersonen als ook in de jacht op de criminelen steeds verder op. Het wordt in dit vierde seizoen allemaal wel erg persoonlijk.

Het wordt in dit vierde seizoen allemaal wel erg persoonlijk.

The Blacklist is niet alleen een serie die aanvoelt als een spannende puzzel, maar vooral ook een heerlijk excuus om elke keer tegen elkaar te zeggen: ‘nog één aflevering voordat we naar bed gaan.’ Ik kan niet wachten op seizoen 5.
Volg The Blacklist
Raymond Reddington: Good Night (2)
Raymond Reddington: Good Night (2)