8.5
anonymous geeft "The Blacklist - Seizoen 3" een 8.5.
Geschreven door anonymous op 18 juni 2016.
8
0

The Blacklist - Seizoen 3

Al twee seizoenen weet James Spader (Boston Legal) mij te vermaken als Raymond 'Red' Reddington in The Blacklist. De seizoensfinale van seizoen twee beloofde veel goeds voor het derde seizoen. Voormalig FBI agente Elizabeth Keen (Megan Boone, Law & Order: Los Angeles), werd één van de meest gezochte criminelen van Amerika. Natuurlijk redt Raymond haar en samen rijden ze richting een veilige plek. Net daarvoor had Liz afscheid genomen van Tom Keen (Ryan Eggold, 90210), de liefde van haar leven. Hij besluit met zijn boot naar een mooie plek te gaan. Liz blijft bij Red.

[image-62515]
De eerste aflevering van seizoen drie is meteen een geweldige aflevering. Liz en Red zijn op de vlucht voor de collega's van Liz. Hoe de schrijvers elke keer weer een draai kunnen geven aan The Blacklist is geweldig.
Net als je denkt te weten welke kant het opgaat, gooien ze het roer om en maken ze er weer iets anders van.
Natuurlijk kan Liz niet blijven vluchten en het duurt niet lang voordat Donald Ressler (Diego Klattenhoff, Homeland) haar heeft gevonden. Je denkt dat er een rechtszaak volgt en Liz jaren in de gevangenis verdwijnt, maar dan zou The Blacklist op een einde lopen. Gelukkig komt Tom terug en samen met Red zet hij alles op alles om Liz vrij te krijgen.

Tegen het einde van het seizoen zijn de tissues niet aan te slepen

Seizoen drie kent veel plotwendingen en de 'misdadiger van de week' komt meer op de achtergrond te staan. De Blacklisters, die elke week gezocht worden, horen bij het verhaal. Een van de mooiste afleveringen van dit seizoen vond ik 'Lady Ambrosia': wat een mooi verhaal, een echte tranentrekker. Natuurlijk volgen er nog meer prachtige, spannende en mooie afleveringen. Tegen het einde van het seizoen zijn de tissues niet aan te slepen. Wat een tranen, wat een emotionele achtbaan. Later in het seizoen krijgt The Blacklist nog een Nederlands tintje: Famke Janssen maakt haar opwachting in The Blacklist. Met haar komt wordt de spin-off van The Blacklist geïntroduceerd: The Blacklist : Redemption. Deze nieuwe serie zal draaien om Tom Keen en Susan 'Scottie' Hargrave. Zij zullen een team vormen, zoals Liz en Red dat doen in The Blacklist.

Seizoen drie is wederom een mooi seizoen van The Blacklist. Het heeft spanning, liefdesperikelen en een aantal emotionele momenten. De laatste aflevering van het seizoen laat de kijker met heel veel vragen zitten. De theorieën worden door de fans op internet gezet. Ik ben benieuwd wat de makers van The Blacklist er mee gaan doen. Zij lezen namelijk de reacties van de fans en baseren de nieuwste afleveringen op die meningen en theorieën. Daarom worden de afleveringen vaak pas twee tot drie weken voor uitzending gemaakt. En dat verklaart de vele plotwendingen.

The Blacklist
© NBC

Ikzelf ben erg blij met de terugkomst van Ryan Eggold. Na zijn vertrek in het tweede seizoen (en zijn dood in het eerste seizoen), krijgt hij in het derde seizoen een grotere rol, en zelfs een spin-off. En misschien werd dat ook wel tijd. Hem in The Blacklist laten zou betekenen dat de serie in herhaling valt, en dat is iets wat The Blacklist niet nodig heeft. Ik kijk uit naar het najaar als The Blacklist terugkomt. Hopelijk wordt dat seizoen nog beter dan de voorgaande drie. Het grote aftellen is begonnen: nog maar een paar maanden te gaan.
Volg The Blacklist
Raymond Reddington: Good Night (2)
Raymond Reddington: Good Night (2)