anonymous geeft "The Big Bang Theory - Seizoen 1-4" een 0.
Geschreven door anonymous op 5 november 2012.
2
0

The Big Bang Theory - Seizoen 1-4

Wat krijg je als je de vier grootste nerds ooit samen zet met een bloedmooi meisje? Het antwoord vind je in The Big Bang Theory, bedacht door Chuck Lorre ( Two And A Half Men) en Bill Prady (Dharma And Greg)!

Leonard, Sheldon, Howard en Raj zijn vier dikke vrienden met maar één passie: wetenschap. Zij weten alles over de natuur en haar wetten, maar één ding zullen zij nooit de baas kunnen: vrouwen.

Wanneer Penny recht tegenover Leonard en Sheldon komt wonen, wordt hun leven dan ook overhoop gegooid. Penny is verhuisd naar L.A. om het te maken in de showbizz maar aangezien dit niet zo goed lukt, werkt ze tijdelijk als serveerster in The Cheesecake Factory. Ze is heel sociaal en wil dus ook meteen vrienden worden met haar overburen, maar er is één probleem: Ze is alles behalve superintelligent. Dit tot grote ergernis van Sheldon, die het zeer vervelend vindt als mensen niet zo slim zijn als hij, dwaze dingen zeggen of vragen en als mensen onordelijk zijn (met andere woorden Penny). Dit levert dan ook hilarische momenten op tussen de twee. Zijn kamergenoot Leonard is op slag verliefd op Penny, maar volgens zijn vrienden is zij onbereikbaar voor hem. Samen met Howard, de eeuwige vrouwenzot met gekke outfits, en Raj, die niet kan praten met vrouwen tenzij hij alcohol gedronken heeft, beleven ze het ene grappige moment na het andere!

De serie heeft me aangenaam verrast. In het begin dacht ik dat het verhaal rap verteld zou zijn. Hoe kan je nu immers verhalen blijven verzinnen voor vier nerds en een meisje? Ondanks dat heb ik toch besloten om de serie verder te blijven kijken en daar heb ik na vier seizoenen nog steeds geen spijt van. De verhaallijnen worden absurder en grappiger met de tijd. De schrijvers blijven origineel uit de hoek komen en blijven steeds interessante situaties bedenken. Hopelijk blijft dit lukken in de toekomst, want ze hebben nog getekend voor drie extra seizoenen.

Een groot nadeel van de serie is echter dat opvallend veel grapjes verbonden zijn aan de wetenschap, voornamelijk fysica. Dit is natuurlijk ook de bedoeling omdat het over nerds gaat, maar het zorgt voor een beperking: vaak snappen enkel mensen met de juiste voorkennis de humor erachter. Maar zelfs al heb je deze voorkennis niet, de serie is en blijft een aanrader want er zijn grappige momenten in overvloed.

Het is vooral gericht op mensen die houden van humor op het niveau van nerds: het zit hem vooral in de veel te intelligente praat van Sheldon, in de ergernis van Sheldon tegenover minder intelligente mensen (vooral Penny), Sheldons drang naar orde, en in de ergernis van Leonard, Howard en Raj tegenover dit gedrag van Sheldon. En niet te vergeten: in de gekke aandoening van Raj, en de sociale vaardigheden van de geeks tegenover de vrouwen. Absolute topserie, zeker niet te missen!
Volg The Big Bang Theory
Unraveling the Mystery: A Big Bang Farewell
12x24