9
Sandra Hutchison geeft "The Affair - Seizoen 3 (DVD)" een 9.
Geschreven door Sandra Hutchison op 21 april 2019.
1
0

The Affair - Seizoen 3 (DVD)

Dit derde seizoen van The Affair start met een complete aflevering rondom Noah. In het begin dan ook nog even geen verhaal vanuit meerdere perspectieven. Het is inmiddels drie jaar later, hij heeft zijn staf uitgezeten in de gevangenis en is nu werkzaam als professor op een universiteit. Een aantrekkelijke collega (Irène Jacob, La double vie de Véronique) heeft haar oog op hem laten vallen, maar ondanks haar verleidelijke pogingen om hem te versieren worstelt Noah nog veel te veel met zijn verleden om een nieuwe relatie te beginnen.

Ook zijn ex-vrouw Helen (Maura Tierney) heeft nog behoorlijk last van schuldgevoelens en haar relatie met de charismatische Vik verloopt dan ook niet helemaal volgens plan. Terwijl Helen stiekem nog te veel verbonden is met haar ex zit Noah op zijn beurt nog altijd te veel met zijn gedachten bij Alison. Maar voor Alison is momenteel nog maar een persoon belangrijk: haar dochter! Noah is nu wel de laatste persoon die ze daarbij kan gebruiken. Het probleem lijkt zich vanzelf op te lossen want Noah heeft last van een serieuze stalker. Als dat maar goed afloopt...

The Affair
© Showtime

Draaide het in het eerste seizoen voornamelijk nog om de affaire tussen de tactloze Noah (Dominic West) en Alison (Ruth Wilson) en kabbelde de serie in het tweede seizoen daar rustig op voort, in dit derde seizoen gaat het roer toch echt om! Het is nog wel zo dat je ook nu weer het verhaal vanuit het perspectief van meerdere personages te zien krijgt. Noah toont hoe hij iedere situatie waarin hij verzeild raakt beleeft en de dames (Alison en Noah) tonen daarna hun versie van het verhaal. Origineel bedacht en de uitvoering is echt goed gedaan, hierin ligt dan ook direct de kracht van deze vermakelijke serie. De oplettende kijker zal zien dat de (herhaalde) scènes op heel veel kleine details van elkaar afwijken. Waardoor het verhaal vanuit Noahs oogpunt haast een komisch randje krijgt.

Alle hoofdpersonages zijn ook dit seizoen weer volop aanwezig, wel worden ze bijgestaan door enkele nieuwkomers. De liefhebbers van soapachtige series zullen smullen van dit seizoen. Het dramatische verhaal zit erg goed in elkaar en de acteurs spelen hun rol met flair. De makers hebben naast al het drama ook een paar spannende wendingen bedacht om ook dit seizoen de kijkers geboeid te houden. Persoonlijk vind ik dit seizoen zelfs het beste seizoen tot nu toe. Deels omdat je de personages (na de eerste twee seizoenen) al vrij goed hebt leren kennen. Maar vooral omdat dit seizoen echt een goede mix is geworden van spanning, intriges en drama.
Volg The Affair
511
511