7
Frederika Reihs geeft "The Affair - Seizoen 1 (DVD)" een 7.
Geschreven door Frederika Reihs op 14 januari 2017.
0
0

The Affair - Seizoen 1 (DVD)

De titel verraadt het al, de serie draait om de affaire tussen Noah Solloway (Dominic West, The Wire), een gelukkig getrouwde vader van vier, en Alison Lockhart (Ruth Wilson, Luther), de serveerster van een restaurantje waar de familie gaat eten. Beiden zijn gelukkig getrouwd, maar de aantrekkingskracht tussen hen is te sterk. Van deze serie heb ik de DVD gekregen en ik moet zeggen dat de voorkant zeer weinig verraadt. Het verhaal speelt zich af in een klein stadje aan de zee, Montauk. Het kleine stadje wordt hier perfect weergegeven; de familie ruzies, wie is nu de baas van het stadje, wie beslist en wie heeft de meeste invloed? Echt een plekje om verliefd op te worden. The Affair heeft een Golden Globe ontvangen voor het eerste seizoen.

[image-40229]
De afleveringen zijn zeer apart opgedeeld. De helft van het verhaal wordt uit het perspectief van Noah verteld, hoe hij het zich herinnert en vervolgens wordt hetzelfde verhaal uit het perspectief van Alison verteld. Dit is wel iets waar je ontzettend aan moet wennen in het begin, het verhaal verspringt vaak en de twee verhaallijnen kloppen op sommige punten niet met elkaar. Soms kan dit voor een prachtige aflevering zorgen, maar ik heb ook vaak met een groot vraagteken zitten kijken. Dit is echt een serie waarbij ik nog steeds aan het twijfelen ben of ik hem nu goed vind of niet.

Het verhaal wordt hier wel zeer sterk verteld. Beiden gaan vreemd en herinneren zich dingen, maar er zit meer achter. Er is een politie onderzoek aan de gang, waarbij zowel Noah als Alison worden ondervraagd. Iemand die ze dus beiden kennen, die nog leefde in de tijd dat ze een affaire hadden. Tegen het einde van het seizoen wordt ineens zoveel duidelijk, alle losse stukken beginnen op zijn plaats te vallen en maken het verhaal nog beter dan alleen de losse stukken. Een zeer krachtig verhaal dat sterk is neergezet.

The Affair
© Showtime

De extra’s op de DVD zijn wel heel verhelderend bij de serie. A tale of two costumes vertelt het hele principe van deze serie: iedereen herinnert zich gebeurtenissen op een andere manier. De uitstraling die jij oppikt, kan ontzettend verschillen van hoe iemand zich voelt. Zij voelt zich gevangen in haar problemen, hij ziet haar zorgeloos. Deze perspectieven zorgen voor compleet andere kleding en de manier van doen in de afleveringen. Dit is zowel verwarrend als interessant om te zien.

Na mezelf enigszins door seizoen 1 te hebben geworsteld, omdat ik veel niet begreep en het verhaal dubbel werd verteld op twee verschillende manieren, ben ik toch wel heel nieuwsgierig naar het volgende seizoen.
Volg The Affair
511
511