Peter Rotthier geeft "The 100 - Seizoen 7 (DVD)" een 7.
Geschreven door Peter Rotthier op 24 september 2021.
2
1

The 100 - Seizoen 7 (DVD)

Het laatste seizoen van de post-apocalyptische serie The 100 heeft ook een dvd-uitgave.

Met een dvd van het zevende en laatste seizoen wordt de cyclus van The 100 helemaal afgesloten. Zeven seizoenen lang hebben we kunnen genieten van een uniek sciencefiction verhaal waarin Clarke en haar vrienden en vijanden trachten te overleven.

In de laatste zestien afleveringen breien de makers een waardig afscheid in elkaar dat de liefhebbers zeker heeft bekoord. Afscheid nemen is nooit leuk, maar het is beter om afscheid te nemen op een moment dat de kijker nog steeds geïnteresseerd is. Op die manier kan je je serie tenminste op een goede manier laten eindigen. Het gebeurt te dikwijls dat langlopende series plots in de vuilbak belanden wegens teruglopende kijkcijfers waardoor heel wat fans met vraagteken achter blijven.

The 100
© The CW

Een dvd kan dan soms nog een oplossing bieden om die losse eindjes aan elkaar te knopen. De laatste jaren merk ik echter dat het uitbrengen van dvd's voor heel wat producenten minder belangrijk geworden is. Werden we in het verleden rond de oren geslagen met heel wat extra's op de dvd-uitgaven, dan is dat de laatste jaren heel wat minder geworden. Dvd-uitgaven beperken zich meer en meer tot de afleveringen zelf en voor leuke extra's blijft er geen ruimte over.

The 100
© The CW

Ook op deze uitgave vind je niets meer dan de zestien afleveringen van het zevende seizoen. En dat is jammer, want in de huidige tijd waarin streaming de dienst uitmaakt, geven net die extra's de fans een reden om de dvd's van hun favoriete series aan te schaffen. Voor mensen zoals ik, mensen die niet Netflixen, is het natuurlijk wel interessant dat series nog uitgebracht worden op dvd want ook dat gebeurt de laatste jaren minder en minder.
Volg The 100
The Last War
The Last War