8
Bo Verhoef geeft "The Victim - Eerste aflevering" een 8.
Geschreven door Bo Verhoef op 8 Mei 2019.
2
0

The Victim - Eerste aflevering

Zoek je een lekkere luchtige serie om je week mee te beginnen of als serie vlak voor het slapen gaan? Dan zou ik als ik jou was nog even verder zoeken, want The Victim is dat zeker niet! Deze serie bestaat uit vier afleveringen en gaat in op een wraakaanval op een verdachte kindermoordenaar. Wat je wel krijgt? Ontzettend goed acteerwerk, interessante karakters en een intrigerend verhaal dat je niet zomaar loslaat.

Ontzettend goed acteerwerk, interessante karakters en een intrigerend verhaal dat je niet zomaar loslaat.

The Victim is namelijk een juridisch drama van schrijver Rob Williams (bekend van Killing Eve en The Man in the High Castle), die te zien was op de Britse zender BBC One. De eerste aflevering opent bij de rechtbank van Edinburgh, waar een vrouw terechtstaat voor een moeilijke zaak rondom privacy en moord. Ze wordt beschuldigd van het feit dat ze de verborgen identiteit van de man die haar kind jaren geleden heeft vermoord, heeft bekend gemaakt.Terwijl de serie afwisselt tussen scènes in rechtszalen, interviews met betrokkenen en uiteraard scènes van het voorval zes maanden daarvoor, leren we steeds meer over het verhaal.

Buschauffer Craig Myers (James Harkness) wordt bruut aangevallen op zijn eigen drempel tijdens Halloween. Dit gebeurt kort nadat zijn naam, foto en adres online zijn geplaatst door iemand die beweert dat hij Eddie J Turner is. De man die op veertienjarige leeftijd een negenjarige jongen genaamd Liam Graham heeft gedood. Toentertijd kreeg hij, na zeven jaar gevangenisstraf, levenslange anonimiteit van de rechtbank. Tot nu.

Rechercheur Steven Grover (John Hannah) is verantwoordelijk voor het onderzoeken van de misdaad tegen Myers en dus ook het opsporen van de persoon die al zijn gegevens online heeft gezet. Terwijl het voor veel van zijn collega’s moeilijk blijkt om objectief te blijven, is Grover vastberaden om de zaak goed aan te pakken. Grover komt daarom snel uit bij Liam’s moeder, Anna (Kelly MacDonald). Maar heeft zij het inderdaad gedaan?

The Victim is een drama dat je aangrijpt en vasthoudt tot het einde. Ik was niet gelijk verkocht, maar dat duurde niet lang, want de serie zit goed in elkaar en na deze eerste aflevering wil je zeker meer. Zoals bij iedere eerste aflevering van een thriller hoop je te worden bekogeld met vragen, intriges en verhaallijnen waar je het begin en einde van wilt weten. Je wilt als kijker worden misleid en verleid. En dat is precies wat deze serie met je doet. Na elke scène zit je hoofd weer vol andere vragen en je wilt zo snel mogelijk antwoorden. Elke aflevering zal ongetwijfeld meer wendingen, verdachten en slachtoffers geven. Nog drie afleveringen te gaan, ik kijk er naar uit!
Volg The Victim
Episode 4
Episode 4