Frederika Reihs geeft "The Time Traveler's Wife - Miniserie (DVD)" een 7.
Geschreven door Frederika Reihs op 17 december 2022.
2
0

The Time Traveler's Wife - Miniserie (DVD)

The Time Traveler's Wife is het toppunt van lange afstandsrelaties. Een verhaal over een koppel dat met regelmaat decennia's van elkaar wordt gescheiden.

Velen zullen wel bekend zijn met de gelijknamige roman van Audrey Niffenegger uit 2003. Een prachtige roman die nu door Steven Moffat is omgetoverd tot een prachtige miniserie. Moffat is onder andere bekend door zijn werk aan de serie Docter Who en weet ook nu met deze serie weer een prachtige sciencefiction-dramaserie neer te zetten. In 2009 hebben anderen ook al getracht het boek te vertolken naar de gelijknamige film. Maar het verhaal vroeg om meer. Een mini serie bestaande uit 6 afleveringen is helaas het begin en het einde van deze serie. Het is al bekend dat er geen tweede seizoen zal komen. Maar dat mag niet afdoen voor deze prachtige serie.

The Time Traveler’s Wife
© HBO

The Time Traveler's Wife is het toppunt van lange afstandsrelaties. Een verhaal over een koppel dat met regelmaat decennia's van elkaar wordt gescheiden. Een onstuimige relatie, zoals je je vast wel kan voorstellen. Henry (Theo James, Divergent) is een tijdreiziger. En niet zomaar een. Hij gaat niet zomaar van de ene plaats naar de andere wanneer hij wil, tijdreizen is voor Henry namelijk een handicap. Op de meest willekeurige momenten wordt Henry uit zijn tijd gerukt en in een andere tijd geslingerd, zonder waarschuwing. Hoewel dit menig partner zal afschrikken, vindt Henry zijn wederhelft in Clare (Rose Leslie, Game of Thrones). Clare ontmoet Henry al op jonge leeftijd tijdens zijn tijdreizen en went er al snel aan. Hoewel Henry niet kan kiezen waar hij heen gaat tijdens zijn tijdreizen lukt het hem om Clare 14 jaar na hun eerste ontmoeting weer tegen te komen, waar hun liefde zich verder mag ontvouwen.

Wie bekend is met de roman zal merken dat deze miniserie nog het meeste in de buurt komt van het originele verhaal. Moffat heeft het verhaal perfect vertolkt, hoewel het niet altijd even goed past bij HBO. Een serie die wat zachter en sentimenteler is, terwijl HBO er bekend om staat wat duistere series te vertolken. Het verhaal wordt veelal verteld door middel van flashbacks. Het weergeeft de onstuimige relatie van Henry en Clare weer op een sentimentele maar soms ook verwarrende manier. Zoals bij iedere boek verfilming zijn er keuzes gemaakt wat wel en niet wordt getoond. Voor de lezers zullen er frustratiepunten zijn, belangrijke details die missen. Voor degene die het boek niet hebben gelezen zullen er gaten in het verhaal zitten die de structuur uit het verhaal halen. Hoewel deze details het verhaal compliceren, maken ze juist het verhaal tot wat het is. Het is een interessant liefdesverhaal en als je van romantische series houdt is het zeker de moeite waard.

The Time Traveler’s Wife
© HBO

De dvd is in het Engels en kan in het Engels, Duits en Frans worden geluisterd en ondertiteld in het Engels, Duits, Frans en Nederlands. De dvd bevat enkele leuke extra's die je laten zien hoe bepaalde interessante scenes zijn gemaakt. Een kijkje achter de schermen in the making of. De bonus items maakt het de moeite waard om de dvd te kopen als je geïntrigeerd bent door deze serie. Een leuk extraatje bovenop een leuke en vooral vermakelijke miniserie.
Volg The Time Traveler’s Wife
Episode Six
Episode Six