6
Liesbeth de Raaf geeft "The Sister - Miniserie" een 6.
Geschreven door Liesbeth de Raaf op 25 Maart 2021.
2
0

The Sister - Miniserie

Nathan leidt een gelukkig leven waar niks mis mee is, althans dat lijkt zo. Zijn vriend Bob duikt weer op uit zijn verleden en dat schept meteen onrust bij Nathan. Ze hebben vroeger iets vreselijks gedaan samen en dat heeft invloed op hun huidige leven.

Bob gaat niet meer weg

The Sister begint al vrij snel met het bezoek van Bob (Bertie Carvel, Doctor Foster) dat direct het gelukkige leventje van Nathan (Russell Tovey, Flesh and Blood) op zijn kop zet. Nathan wil niet denken aan het afschuwelijke geheim dat hij met Bob deelt en probeert dan ook uit alle macht Bob te negeren. Helaas geeft Bob niet zomaar op. Bob heeft namelijk zo zijn eigen redenen waarom het geheim weer opgerakeld moet worden. De eerste aflevering roept veel vragen op, maar in de tweede aflevering wordt er al iets meer duidelijk. De derde aflevering onthult het geheim en in de vierde aflevering komen we erachter wat Nathan eraan gaat doen.

Nathan komt op mij over als een sociaal, onhandige gozer die op de verkeerde plek met de verkeerde mensen beland. Wat ik verbazingwekkend vind, is dat Nathan nog zoveel aanspraak heeft bij de dames. Zo vind ik het niet realistisch overkomen hoe hij Holly (Amrita Acharia, The Good Karma Hospital) heeft versierd met zijn stuntelige gedrag. Er worden veel onlogische keuzes gemaakt en met name ook misselijke beslissingen. Nathan denkt misschien dat hij goed bezig is, maar niks is minder waar. Wat hij doet en wel of niet heeft gedaan maakt het uiteindelijk alleen nog maar erger. De vraag blijft gedurende de serie hoe schuldig Nathan eigenlijk is.

De serie komt in eerste instantie over als de zoveelste misdaadserie, waarin er lang geleden iets is gebeurd en vervolgens geheim werd gehouden. Totdat er wordt gesproken over spookverschijningen, dan blijkt deze serie een extra laag te krijgen. Het verhaal wordt wel wat snel afgewerkt, waardoor de verhaallijn over spoken wordt verwaarloosd. Het lijkt een beetje ingewerkt om er een twist aan te kunnen geven die niet goed is uitgewerkt. The Sister wordt redelijk goed afgerond in vier afleveringen, waardoor meerdere seizoenen dan ook niet nodig zijn. Er zou hoogstens een klein los eindje met verband tot de spoken zijn, al zou dat verhaal dan nog wel heel erg uitgewerkt moeten worden.
Volg The Sister
Episode 4
Episode 4