8.5
Esther Ram geeft "The Sinner - Seizoen 2" een 8.5.
Geschreven door Esther Ram op 5 Oktober 2018.
9
0

The Sinner - Seizoen 2

Het eerste seizoen van The Sinner heb ik met veel plezier gekeken. Toen bekend werd dat er een tweede seizoen aan zat te komen, was ik blij. In het begin dacht ik dat het een vervolg zou zijn van seizoen een, met dezelfde personages en hetzelfde verhaal, maar dit bleek al snel niet het geval te zijn. Alleen Harry Armbrose heeft in beide seizoenen een rol.

The Sinner
© USA Network

In het tweede seizoen volg je Julian Walker (Elisha Henig) die een dubbele moord op zijn geweten heeft met een onverklaarbaar motief. Detective Harry Ambrose wordt teruggeroepen naast zijn thuisstad in de buurt van New York, om deze moord op te lossen. Hij duikt in het verleden van Julian en wordt langzaam maar zeker gefascineerd naar de zaak en hij gaat op zoek naar het motief voor de moord. Via flashbacks komen we steeds meer te weten, wat het motief is van de twee moorden en wat Julian allemaal meemaakt.

Vanaf het begin weet je al dat Julian de moord heeft gepleegd, je weet alleen niet waarom. Wat deze serie zo sterk maakt is dat je via flashbacks steeds meer te zien krijgt van het motief. Steeds meer kruipt de dader rol in de slachtoffer rol. Ik vond de rol van Julian zeer interessant, want ik vroeg mij voornamelijk af hoe het kon dat zo'n jong persoon twee mensen doodt en hoe zijn leven er vanaf dat moment uit zou zien. Ook vond ik het personage van detective Ambrose heel goed, een detective die eigenlijk al met pensioen was, maar die zo geboeid was in de zaak dat hij de jongere detectives hielp.

Ik heb geboeid naar deze serie gekeken. Elke aflevering was origineel, er zat een goed tempo in deze serie, beter dan in het eerste seizoen. En de personages zijn erg geboeid om te volgen. Van mij hadden het ook veel meer afleveringen mogen zijn dan acht. Omdat ik denk dat het verhaal wat meer uitgerekt en wat meer uitgediept had mogen zijn.

The Sinner
© USA Network

Ik hoop zeer zeker dat er nog een derde seizoen komt, ook al zal dit waarschijnlijk weer met andere personages zijn. Maar ik heb het tweede seizoen dus zo geboeid gekeken, dat ik vertrouwen heb in de rest van de serie.
Volg The Sinner
Part VIII
Part VIII