Lucas Verbunt geeft "The Rain - Seizoen 2" een 7.5.
Geschreven door Lucas Verbunt op 12 juli 2019.
2
0

The Rain - Seizoen 2

You can't survive alone.

Vorig jaar verscheen The Rain op Netflix, een Deense post-apocalyptische serie. Het eerste seizoen begon wat traag, maar eindigde super spannend. Ik werd helemaal in het verhaal gezogen en was zeer benieuwd naar het vervolg van het verhaal. Dit vervolg verscheen eindelijk in mei van dit jaar.

Het tweede seizoen laat de nasleep van de gebeurtenissen uit het eerste seizoen zien. Het virus dat bijna gehele bevolking heeft uitgeroeid zit in Rasmus, maar hoe krijgt Simone, Rasmus' zus, het virus uit hem? Dat is de vraag die centraal staat dit seizoen. Daarbij introduceert het tweede seizoen meerdere nieuwe personages die meer diepgang geven aan het verhaal. Zo hebben we wetenschapster Fie (Natalie Madueño), zij zal Simone gaan helpen met het vinden van een geneesmiddel voor Rasmus. Ook maken we kennis met Sarah (Clara Rosager), een jonge vrouw met een zeldzame ziekte. Evin Ahmad speelt Apollon agente Kira.

[image-99209]

Laten we vooropstellen dat het acteerwerk in The Rain ontzettend goed is. Misschien komt dit ook omdat de serie in het Deens is en je dan toch minder snel slechte verwoordingen en dergelijke oppakt. Ik vind alle personages geloofwaardig, iedereen gaat op z'n eigen manier om met de gebeurtenissen in de wereld en dit komt goed naar voren. Iedereen probeert simpelweg te overleven. Het seizoen laat bovendien goede ontwikkelingen zien in alle personages, hun karakter is consistent en keuzes die worden gemaakt zijn te begrijpen.

Ondanks dat ik het seizoen goed vond en fijn om naar te kijken, moet ik toegeven dat het niet heel veelzijdig was. Het waren maar zes afleveringen van ongeveer 45 minuten, maar het hele verhaal had ook verteld kunnen worden in een film van twee uur. Dit maakt het seizoen niet saai, er gebeurt constant iets en de momenten waarop er geen actie aanwezig is, worden gebruikt voor personage-ontwikkeling. Het was dus niet iets dat me stoorde of verveelde, maar dat neemt niet weg dat het wel in een kortere tijd verteld had kunnen worden. Wel moet ik zeggen dat in een kortere speeltijd minder ruimte zou zijn voor uitgebreide dialogen en ontwikkeling van de personages.

Het verhaal neemt dit seizoen interessante wendingen. De kracht die het virus geeft aan Rasmus is een erg goede toevoeging! Ook de personages van Sarah en Fie geven het verhaal meer leven. In de voorlaatste aflevering moeten we afscheid nemen van een geliefd personage en ik denk dat dit grote impact zal hebben in het volgend seizoen. Ook de cliffhanger belooft heel wat. Ik ben dan ook zeer blij dat The Rain terugkomt voor een derde en laatste seizoen. Ik denk dat het drieluik het verhaal waardig is, en dat het een goed moment is om de serie af te sluiten. Over het algemeen ben ik zeer tevreden met het seizoen. Goed acteerwerk, goed plot en goede personages. Het verhaal had in een kortere tijdspanne verteld kunnen worden, maar dat is niet per se een grote stoorfactor.

Het tweede seizoen van The Rain krijgt van mij een keurige 7,5!
Volg The Rain
And This Too Shall Pass