7
Esther Ram geeft "The Passage - Seizoen 1" een 7.
Geschreven door Esther Ram op 31 Maart 2019.
1
1

The Passage - Seizoen 1

Toen ik de trailer zag voor de serie The Passage was ik van plan om het een kans te geven. En na het zien en het recenseren van de eerste aflevering, besloot ik om ook de rest van het seizoen te bekijken. Ik wilde weten hoe het verhaal en de personages zich verder zouden ontwikkelen.

The Passage
© FOX

The Passage is gebaseerd op de romans van Juin Cronin. In the Passage wordt er in de medische faculteit met project NOAH door wetenschappers geëxperimenteerd met een virus. Wat uiteindelijk moet leiden tot de genezing van alle ziektes. Het onderzoek is gevaarlijk. Want iedere stap kan fataal zijn voor het voortbestaan van de mens.

Als Amy Bellafonte (Saniyya Sidney) wordt gekozen als de dertiende proefpersoon, krijgt agent Brad Wolgast de opdracht om Amy mee te nemen naar project NOAH. Als snel neemt de Brad de rol van surrogaatvader op zich en neemt hij zich voor om Amy met zijn leven te beschermen. Helaas wordt Amy Bellafonte al snel gepakt door de wetenschappers en moeten Amy en Brad Wolgast er alles aan doen om daar te overleven. De cast bestaat uit onder anderen Mark-Paul Gosselaar, Saniyya Sidney, Jamie McShane, Caroline Chikezie en Emmanuelle Chriqui.

Ik weet niet zo goed wat ik van deze serie moet vinden. De eerste paar afleveringen vond ik ontzettend goed, het verhaal was erg interessant, de personages hadden een goede ontwikkeling en er zat genoeg spanning in de serie. Maar voor mijn gevoel werd het daarna steeds minder, ik vond de serie steeds minder boeiend, ik werd al snel afgeleid en op sommige punten was de serie erg ongeloofwaardig. Ook vond ik de proefpersonen er niet erg origineel uit zien, ik denk dat dit beter had gekund, met de techniek van nu. Ik vind dat de serie te lang door is gegaan, te veel afleveringen. Ondanks dat de serie maar bestaat uit tien afleveringen. Misschien had het mij meer gepakt als het verhaal iets korter werd en dus het eerste seizoen minder afleveringen laten hebben.

The Passage
© FOX

Wat ik wel erg sterk vond aan deze serie is het personage van Amy. Het was zeker niet allemaal realistisch wat Amy als personage deed, maar het had wel iets waardoor ik toch bleef kijken. Ook vond ik de scènes goed waarin je zag wat er zich in het hoofd van Amy afspeelt samen met de herinneringen van vroeger van Amy, hierdoor leerde je Amy nog beter kennen.

Ik vond de serie op sommige momenten erg vlak en soms ook onlogisch. Maar toch ben ik benieuwd naar het volgende seizoen. Omdat ik wil weten of het beter wordt en ik benieuwd ben hoe de serie verder gaat verlopen.
Volg The Passage
Last Lesson
Last Lesson