7
anonymous geeft "The OA - Eerste aflevering" een 7.
Geschreven door anonymous op 27 december 2016.
6
2

The OA - Eerste aflevering

The OA werd aangekondigd als een mysterieuze dramaserie. Het karakter Prairie (Brit Marling, Babylon) staat centraal. Een blinde blondine die de afgelopen zeven jaar als vermist stond opgegeven. Nadat ze een schijnbare zelfmoordpoging overleeft, herkennen haar ouders haar op Youtube-filmpje. Ze is alleen niet meer hetzelfde meisje als dat zeven jaar geleden verdween. Nadat ze ontslagen wordt uit het ziekenhuis, komt ze weer te wonen bij haar ouders. Die zich, net als haar dorpsgenoten en de FBI afvragen wat er zich de afgelopen zeven jaar heeft afgespeeld.

Voordeel van series waar geen pilot-episode van gemaakt is, is dat ze de tijd nemen om het verhaal te vertellen en de personages te introduceren. In dit geval wel heel letterlijk, aangezien het tot een half uur na de start van de aflevering duurt voordat de naam van de serie in beeld verschijnt, samen met de bedenkers en makers. In dit eerste half uur krijgen we als kijkers vooral broodkruimels informatie over wie deze mysterieuze dame is. Pas in het laatste kwartier begint het karakter zichzelf aan de kijker te introduceren door haar verhaal te vertellen.

[image-78992]
Om deze review eerlijk te houden, ben ik (voor nu) gestopt met kijken. Mijn mening over The OA is dan ook alleen gebaseerd op deze eerste aflevering. Wie houdt van een beetje mysterie op zijn tijd is bij The OA aan het juiste adres. Het karakter zelf is mysterieus, maar toch voldoende benaderbaar. Dat wil zeggen: er is (wat mij betreft) een goede mix tussen herkenbare situaties en emoties waar ik mij als kijker mee kan identificeren met een sausje van mysterie. De eerste aflevering krijgt van mij een zeven. Ik ben erg benieuwd en dus staat de komende vakantie in het teken van The OA.
Volg The OA
Overview
Overview