6
Nienke de Boode geeft "The Muppets - Eerste aflevering" een 6.
Geschreven door Nienke de Boode op 7 Oktober 2015.
1
0

The Muppets - Eerste aflevering

Na het lezen van Mandy’s recensie over de eerste aflevering van The Muppets had ik eigenlijk maar één vraag: wat als je The Muppets nog nooit eerder hebt gezien? Geen nostalgisch gevoel dan, natuurlijk, maar wat dan wel? Hoe leuk is de serie dan nog? Ik heb toen besloten de eerste aflevering zelf maar eens te gaan kijken: voor degenen die vroeger nooit naar The Muppets keken of, zoals ik, de jongere gebruikers van MijnSerie, die toen simpelweg nog niet geboren waren.

Maar voor ik mijn oordeel geef, eerst het verhaal: The Muppets zijn een stelletje handpoppen die een Late Night show verzorgen met Miss Piggy, een varken, als host. Je hebt Kermit de Kikker als producent die alles in goede banen probeert te leiden, een leuke achtergrondband voor de muziek tijdens de show en nog een hele hoop karakters waarvan mij niet helemaal duidelijk is wat ze doen, maar dat zal vast in verdere afleveringen wel duidelijk worden. Daaronder valt ook een beer die een relatie heeft met een mens, waardoor een hoop problemen ontstaan. Kortom, genoeg karakters om de show mee te vullen.

The Muppets
© ABC

Een nadeel aan het hebben van zoveel karakters is dat de meesten toch net niet goed uit de verf komen.

Een nadeel aan het hebben van zoveel karakters is dat de meesten toch net niet goed uit de verf komen. In de eerste aflevering is duidelijk geprobeerd zoveel mogelijk van alles te laten zien, maar daardoor wordt het wel wat gehaast en wordt het er allemaal niet duidelijker op. Dat is natuurlijk ontzettend jammer. De verhaallijnen waren allemaal goed te volgen, ook al wist ik van te voren bijna niet waar het over ging, dus dat is wel weer een pluspuntje. Een ander pluspuntje is dat Imagine Dragons, een van mijn favoriete bands, een gastoptreden gaf in de show van Miss Piggy. Waarschijnlijk is hier gekozen voor Imagine Dragons om juist een wat jonger publiek te interesseren voor The Muppets, en dat vind ik geen domme zet van ABC.

Dan is er nog een ander belangrijk puntje waar ik het nog even over wil hebben: de humor. The Muppets is immers geclassificeerd als een comedy op MijnSerie. En nu moet ik eerlijk zeggen dat die een beetje teleurstelde. De helft van de tijd vond ik de grappen te flauw, of begreep ik ze niet eens omdat ze meer bedoeld waren voor een publiek dat beter bekend was met de show. Er zaten zeker wel leuke stukjes tussen, maar in het algemeen ben ik een beetje teleurgesteld in The Muppets. Jammer dus.

Ga ik naar de tweede aflevering kijken? Ik weet het nog niet.

En nu nog de vraag: ga ik naar de tweede aflevering kijken? Ik weet het nog niet. The Muppets heeft mij in ieder geval niet zo erg gegrepen dat ik wel moet gaan kijken. Het was ook weer niet zo jammer dat ik de serie gelijk afschrijf. Misschien wordt het wel beter/duidelijker/grappiger als je er wat meer inzit, dat sluit ik zeker niet uit. Terwijl ik daar nog even over nadenk, houd ik het voor nu maar op een 6: hier en daar een leuk moment, maar over het algemeen heeft het me niet gegrepen.
Volg The Muppets
Because…Love
Because…Love