Bo Verhoef geeft "The Mayor (2017) - Eerste aflevering" een 6.
Geschreven door Bo Verhoef op 20 november 2017.
0
0

The Mayor (2017) - Eerste aflevering

In de serie wordt politiek zowel op de hak genomen, als serieus benaderd. En misschien is dat ook wel het leuke er van.

Stel je voor. Je hebt geen verstand van de politiek, je weet alleen wat er speelt in je directe omgeving, maar je doet voor de lol een gooi naar het burgemeesterschap en je wint. Zou een goede grap zijn toch? Echter bij deze televisieserie is het geen grap. Het is echt. En dat is het begin van de nieuwe komedieserie van de Amerikaanse zender ABC: The Mayor.

Courtney Rose (Brandon Micheal Hall, Search Party), een hiphop artiest die moeite heeft om bekend te worden, doet een gooi naar het burgemeesterschap om een paar extra cd’s te verkopen. Hij is enorm trots op zijn muziek en wil de campagne gebruiken Hij heeft verder weinig ambitie en is al helemaal niet begaan met de medemens. Wanneer zijn moeder Dina (Yvette Nicole Brown), thuiskomt van werk licht Courtney haar in over zijn plannen. Zij is natuurlijk fel tegen en steunt hem niet. Dat deert Courtney niet en samen met zijn twee vrienden T.K (Marcel Spears) en Jermaine (Bernard David Jones) voert hij campagne.

Niemand denkt dat Courtney gaat winnen en iedereen reageert laconiek op zijn campagne. Zijn tegenstander, Ed Gunt (David Spade), denkt hetzelfde en probeert de verschillen tussen hem en Courtney extra te benadrukken. Ed loopt rond in dure, perfect passende pakken, heeft een serieuze campagne manager (Lea Michele, Glee) en corrigeert Courtney in alles wat hij doet. Ook in het publieke debat lijkt Ed gemakkelijk te winnen van Courtney, tot er een onderwerp komt waar hij weinig van weet. Courtney is een jongen van de straat en weet wat er speelt in de buurt. Courtney gebruikt dit tegen Ed en het kwaad is geschiet. Courtney krijgt veel steun van het publiek en voor hij het weet is zijn muziek populair geworden én is hij ineens burgemeester.

The Mayor (2017)
© ABC
Het is misschien wel de meest komische serie die er op dit moment is, maar ik weet niet of het een goede of slechte komedie is. Het hele verhaal klinkt enorm ongeloofwaardig en eigenlijk ook een beetje onverschillig. Maar in deze tijd is misschien alles mogelijk. In de serie wordt politiek zowel op de hak genomen, als serieus benaderd. En misschien is dat ook wel het leuke er van. Het contrast tussen de ongedwongen en zorgeloze Courtney en de gespannen Valentina is vermakelijk en de chemie tussen de acteurs is heel goed. Kortom, een heerlijk simpele serie die de kijker prima kan vermaken tijdens koude avonden.
Volg The Mayor (2017)
Grey Christmas
Grey Christmas