8.5
Sandra Hutchison geeft "The Magicians - Seizoen 2 (DVD)" een 8.5.
Geschreven door Sandra Hutchison op 28 februari 2018.
1
0

The Magicians - Seizoen 2 (DVD)

Van de populaire serie The Magicians is naast het eerste seizoen nu ook het tweede seizoen verkrijgbaar op dvd & Blu-ray. Het Amerikaanse kabeltelevisiekanaal Syfy besloot al na de uitzending van een paar afleveringen van seizoen 1 een tweede seizoen te maken. De inmiddels immens populaire serie werd vooral door jongeren direct met open armen ontvangen.

Deze reeks lijkt in eerste instantie dan ook veel weg te hebben van een Young adult serie. Zo zijn de hoofdpersonages jonge studenten, heeft de serie veel soapachtig drama en een flinke dosis fictie. Denk aan de magie van de Harry Potter films, met een vleugje Narnia, maar dan gecombineerd met humoristische, sarcastische uitspraken, seks, drugs en een hoop geweld. Deze aparte, ietwat eigenaardige serie is dan ook niet alleen voor jongeren interessant.

The Magicians
© Syfy

Het verhaal is gebaseerd op de The Magician bestsellers van Lev Grossman. Het eerste seizoen speelde zich nog veelvuldig af rondom de Brakebills University (een universiteit waar alles om magie draait). In seizoen twee wordt het voor de kijker langzaam duidelijk wat voor deal Julia Wicker (Stella Maeve, Golden Boy) met The Beast heeft gemaakt. Quentin Coldwater (Jason Ralph, Aquarius) en zijn vrienden reizen af naar het utopische Filleroy. De vriendengroep gaat daar, met hun verworven magische krachten, de strijd aan tegen The Beast die leeft van de bron die Filleroy maakte tot wat het is: een magisch paradijs. Maar niet voor lang meer, want als de bron opraakt dan is het over met de magie, ook in de "gewone wereld".

Naast deze pakkende rode draad in het verhaal, heeft de serie inhoudelijk nog veel meer te bieden. De complexiteit van de diverse personages bijvoorbeeld, hun strijd met zichzelf, met macht, elkaar en het leven. Maar ook de bloederige horrorachtige taferelen, de seks en grensverleggende uitspraken maken deze serie ook een aanrader voor de volwassen seriekijker.

[image-69203]
Volg The Magicians
Fillory and Further