7
anonymous geeft "The Kominsky Method - Eerste aflevering" een 7.
Geschreven door anonymous op 4 december 2018.
0
0

The Kominsky Method - Eerste aflevering

Micheal Douglas is in mijn hoofd (nog) altijd Gordon Gekko (Wall Street) of Nicholas van Orton (The Game), hoogstens een vijftiger. Dat zelfs iconen oud(er) worden blijkt tijdens de eerste aflevering van het achtdelige eerste seizoen van The Kominsky Method. De inmiddels 74-jarige acteur speelt naast Alan Arkin de hoofdrol in deze Netflix comedy. Bedacht door Chuck Lorre: product, schrijver en bedenker van televisieseries als The Big Bang Theory en Mom.

Het is niet voor niets dat oudere, kwaliteitsactrices en -acteurs zoals Jane Fonda, Charlie Sheen en nu ook Douglas en Arkin besluiten te acteren in Netflix-producties.

Het is niet voor niets dat oudere, kwaliteitsactrices en -acteurs zoals Jane Fonda, Charlie Sheen en nu ook Douglas en Arkin besluiten te acteren in Netflix-producties. Meer dan het gemiddelde productiehuis durft Netflix risico te nemen en vrijheid te geven aan zowel talentvolle als ook gearriveerde producten en acteurs. Het resultaat is soms fascinerend.

In The Kominsky Method spelen twee mannen de hoofdrol. Arkin speelt een gearriveerde agent (Norman) en Douglas een gesjeesde acteur (Sandy Kominsky) die het hoofd boven water houdt door acteurs te coachen. In de eerste aflevering maken we kennis met de beide mannen. De vrouw van Norman lijdt aan kanker. Sandy ontmoet een interessante vrouw tijdens een van zijn lessen. Uiteindelijk belanden Sandy en zijn date in het ziekenhuis waar de vrouw van Norman overlijdt. Sandy werpt zich daarna op als de hoeder van zijn vriend.

The Kominsky Method echter laat niet de glitter en glamour van het leven zien. Eerder de rauwe randjes. Het toont niet de belangrijkste acte, maar de scene voordat het doek valt.

Lorre gaf in een interview aan met deze serie op zoek te zijn naar de humor in het ouder worden. Dat kan op verschillende manieren. Qua leeftijdcategorie van de acteurs is The Kominsky Method vergelijkbaar met Grace and Frankie. In die serie spat de levensvreugde van het scherm. The Kominsky Method echter laat niet de glitter en glamour van het leven zien. Eerder de rauwe randjes. Het toont niet de belangrijkste acte, maar de scene vlak voordat het doek valt.
Volg The Kominsky Method
Chapter 22. The fundamental things apply
03x06