Lisa Sanders geeft "The Irregulars - Seizoen 1" een 7.
Geschreven door Lisa Sanders op 14 Mei 2021.
2
0

The Irregulars - Seizoen 1

Sherlock Holmes in een ander jasje. Dat is denk ik hoe je de serie The Irregulars het best kunt omschrijven.

Ik ben begonnen met het kijken van deze serie, omdat series met het bovennatuurlijke mij wel interesseren. Na het kijken van de pilotaflevering was ik wel geboeid, de serie begint mysterieus wat mijn interesse toonde.

Het gaat over een groep jongeren die een vreselijk weeshuis zijn ontvlucht en nu op straat leven in het victoriaans Londen. De groep bestaan uit de leider van de groep Beatrice (Thaddea Graham, The letter for the King) en haar zusje Jessie (Darci Shaw, The Bay). Jessie lijdt onder vreselijke nachtmerries en blijkt magische krachten te bezitten. En dan zijn er nog de vrienden Billy (Jojo Macari, Sex Education) en Spike (McKell David, Snatch). Ze krijgen later gezelschap van Leo (Harrison Osterfield, Catch-22), die stiekem de prins van Engeland is, maar het paleis ontvlucht omdat hij een oogje op Bea heeft.

Elke aflevering is er een misdaad die de groep jongeren moeten oplossen voor Dr. John Watsen (Royce Pierreson, The Witcher). Hij benadert Bea en vertelt dat hij ,en zijn zakenpartner Sherlock Holmes, in ruil voor geld de hulp van de jongeren nodig heeft. Uiteindelijk draait het om het dichtmaken van een scheur naar een andere dimensie, wat veel weg heeft van Stranger Things.

De serie is makkelijk te volgen. De aanwijzingen voor de misdaden worden vaak al gegeven. Het verhaal en de karakters gaan niet al te diep, waardoor de serie wat oppervlakkiger is. De spanning zit dan ook niet heel hoog en je kan eigenlijk al wel het einde voorspellen. Er wordt over het algemeen wel leuk geacteerd. De monsters en misdaden zijn over het algemeen wel goed bedacht. Wat ervoor zorgt dat ik wel door heb gekeken, om te zien hoe de serie afloopt. Het is niet een heel goede serie, maar wel leuk om even tussendoor te kijken.
Volg The Irregulars
Chapter Eight: The Ecstasy of Life
Chapter Eight: The Ecstasy of Life