anonymous geeft "The Good Fight - Seizoen 1 (DVD)" een 8.
Geschreven door anonymous op 12 Mei 2019.
0
0

The Good Fight - Seizoen 1 (DVD)

The Good Fight is een spin-off van de juridische dramaserie The Good Wife. De serie is in februari 2017 in première gegaan en inmiddels loopt het derde seizoen ten einde.

In het eerste seizoen gaat Diane Lockhart (Christine Baranski, The Good Wife) samen met haar petekind Maia Rindell (Rose Leslie, Game of Thrones) bij een nieuw kantoor werken, nadat haar leven als advocaat op losse schroeven is komen te staan. Diane en Maia bundelen hun krachten met Luca Quinn (Cush Jumbo, The Good Wife) bij een Afro-Amerikaans kantoor dat is gespecialiseerd in zaken rondom de verdediging van slachtoffers van politiegeweld. Niet alleen worden de vrouwen gevolgd in hun carrière, maar ook de problemen waar ze mee worstelen komen naar boven. Voor The Good Wife kijkers: de serie vindt een paar jaar na de gebeurtenissen van de seriefinale plaats.

Met wat meer aandacht en uitwerking zou dit opgelost kunnen worden want Maia is wél een interessant personage om naar te kijken

Het acteerwerk is erg sterk in de serie, dat geldt zowel voor de hoofdpersonages als voor de bijzondere personages die voorbijkomen zoals Marissa Gold (Sarah Steele, The Good Wife) en de verschillende rechters. Vooral de rechtbankscènes zijn een genot om naar te kijken door de scherpe opmerkingen en het vlotte tempo. Verder durft de serie gewaagde thema’s aan te snijden zoals politiegeweld, metoo en Trump waardoor de serie (ook nu nog) actueel blijft.

Verder moet er even gezegd worden dat de serie stikt van de powervrouwen. Wat bijzonder is om te zien, is dat de vrouwen niet tegenover elkaar worden gezet als rivalen. Ze werken juist met elkaar samen, groeien dichter naar elkaar toe en er lijken zelfs vriendschappen te ontstaan. Mooi zo. Een van de minpunten is de verhaallijn van Maia’s ouders. Ondanks het feit dat het een belangrijk onderdeel van de serie hoort te zijn, is het lang niet zo interessant of prettig om naar te kijken als andere verhaallijnen. Wat erg jammer is. Met wat meer aandacht en uitwerking zou dit opgelost kunnen worden want Maia is wél een interessant personage om naar te kijken. Als kijker wil je meer over haar als persoon te weten komen.

De seizoensfinale. Die cliffhanger... Het zal niet lang meer duren voordat het tweede seizoen van The Good Fight op mijn beeldscherm schittert en laten we dan ook maar meteen het derde seizoen kijken. In mijn ogen is een serie met zulke sterke vrouwen in de hoofdrol absoluut een aanrader. Dat moet toegejuicht worden. Zeker kijken dus.
Volg The Good Fight
The End of Everything
The End of Everything