Hessel Hoekstra geeft "The Devil's Hour - Eerste twee afleveringen (Sneak peek)" een 9.
Geschreven door Hessel Hoekstra op 13 Oktober 2022.
6
0

The Devil's Hour - Eerste twee afleveringen (Sneak peek)

De eerste twee afleveringen van The Devil’s Hour presenteren een interessant mysterie waarin de genres misdaad en horror elkaar de hand schudden.

De dagen worden korter en de temperaturen dalen. En wat doe je ’s avonds laat dan het liefste? Lekker op de bank zitten griezelen met een enge film of serie bijvoorbeeld. En ook dit jaar is er weer genoeg om van te genieten. Eén van de nieuwe series om bij te huiveren is The Devil’s Hour, die vanaf 28 oktober op Prime Video te zien zal zijn. De serie zal uit zes afleveringen bestaan en via MijnSerie had ik de kans om de eerste twee afleveringen alvast te bekijken. En ik kan verklappen: het begin van The Devil’s Hour is echt ontzettend goed.

In deze serie wordt de maatschappelijk werker Lucy (Jessica Raine, Call the Midwife) al zolang ze zich kan herinneren geplaagd door nachtmerries, en elke nacht wordt ze exact om 3:33 uur wakker. Ook overdag gebeuren er vreemde zaken; ze ziet flitsen van gruwelijke gebeurtenissen uit het verleden en de toekomst. Wanneer er in haar omgeving twee mensen op brute wijze vermoord worden, duikt Lucy’s naam op tijdens het politieonderzoek. Lucy beseft dat zij en haar zoon niet veilig zijn voor de moordenaar en ze is gedwongen om de confrontatie op te zoeken met de mysterieuze man uit haar nachtmerries (Peter Capaldi, Doctor Who).

The Devil's Hour bevat alle ingrediënten voor een spannend en griezelig verhaal

Alles wat je nodig hebt voor een spannende horrorserie is aanwezig. Een mysterieuze oude man die alles lijkt te weten en in raadsels praat? Check! Een reeks gruwelijke moorden? Check! Onverklaarbare verschijnselen? Check! Een emotieloos kind dat op de meest onverwachte momenten in deuropeningen staat? Zelfs dat zit erin! Maar afgezaagd of cliché is het niet. Misdaad en horror zijn twee genres die wat mij betreft te weinig met elkaar gecombineerd worden. Maar The Devil’s Hour gebruikt de juiste ingrediënten van beide genres en maakt er samen met een snufje psychologische thriller een heerlijk en origineel mengsel van.

Jessica Raine speelt met veel overtuiging een alleenstaande moeder die van alles op haar bordje krijgt. Ze komt op het eerste gezicht vrij kil en onsympathiek over, maar ze is ook ontzettend wanhopig. Ze wil gewoon eens een moment rust hebben, maar haar werk, haar ex, haar zoon, de nachtmerries en de visioenen maken dat nagenoeg onmogelijk. En die wanhoop zorgt ook voor een bepaalde vorm van sympathie of medelijden. Haar tegenspeler Peter Capaldi heeft nog weinig te doen gehad, maar in de spaarzame momenten waarin hij te zien is komt hij heerlijk onheilspellend over. De scènes die hij met Raine deelt zijn fantastisch en de chemie spat op die momenten van het scherm. Ik kijk ernaar uit om hier meer van te zien.

Jessica Raine, Peter Capaldi en Nikesh Patel zijn fantastische hoofdrolspelers

Ook de derde hoofdrolspeler, Nikesh Patel (Starstruck), doet het goed. Patel speelt de politieagent Ravi Dhillon en hij krijgt te maken met een aantal gruwelijke moorden. Hij kan enorm slecht tegen bloederige taferelen. Maar dat hij ondanks zijn afkeer dit werk doet, laat zien hoe gemotiveerd hij is om de zaak tot een goed einde te brengen, en hoe gedreven hij is om zich niet te laten afstompen door zijn werk. Ook zorgt hij samen met zijn politiepartner (Alex Ferns, EastEnders) voor de nodige luchtige momenten in de serie, en die momenten zijn hard nodig.

The Devil’s Hour lijkt een intrigerende puzzel te worden. De serie neemt de tijd en komt in het begin vrij traag op gang. Maar wanneer er wat stukjes op hun plek vallen en de nachtmerries van Lucy gekoppeld worden aan de gruwelijke moorden, komt de serie in een stroomversnelling en zit het vol met onverwachte wendingen. Toch is er ook na twee afleveringen genoeg om naar te gissen. Wat dat betreft vond het jammer dat ik slechts twee afleveringen kon kijken en niet alle zes. Ik wil hier meer van zien.

De eerste twee afleveringen van The Devil’s Hour zijn veelbelovend en presenteren een intrigerend mysterie. De serie weet de juiste elementen uit horror- en misdaadverhalen uitstekend met elkaar te combineren en heeft een aantal sterke hoofdrolspelers. Hou 28 oktober maar vrij in je agenda voor The Devil’s Hour, want dit gaat een waar griezelfeest worden!
Volg The Devil's Hour
Amor Fati
Amor Fati