8
anonymous geeft "The Bastard Executioner - Eerste aflevering" een 8.
Geschreven door anonymous op 25 september 2015.
0
0

The Bastard Executioner - Eerste aflevering

De maker van Sons of Anarchy, Kurt Sutter, komt met een nieuwe serie, een serie met een bloederig randje: The Bastard Executioner. Een keiharde, realistische serie, die zich afspeelt in de veertiende eeuw. The Bastard Executioner vertelt het verhaal van Wilkin Brattle (Lee Jones, Magical Tales) , een krijger uit de veertiende eeuw, die zijn zwaard, na een ontmoeting met een Goddelijke boodschapper, voorgoed neerlegt. Als het geweld hem weer vindt, wordt hij gedwongen het bloederigste zwaard ooit op te pakken; dat van de beul. The Bastard Executioner komt voort uit een idee van producer Brian Grazer. Hij zegt over The Bastard Executioner: "Ik vind de beul een ongelooflijk boeiend en uitdagend karakter. Hij behandelt de hoogste orde en de laagste orde in de cultuur.”

Ik vind de beul een ongelooflijk boeiend en uitdagend karakter.

Na Sons Of Anarchy neemt Kurt Sutter zijn vrouw Katey Sagal wederom mee maar het duurde even voordat ik door had welke rol zij vertolkt. Kurt Sutter is niet alleen de schrijver van de serie, hij zet ook de rol neer van The Dark Mute, de man van Annora (Katey Sagal, Married with Children). Sagal en Sutter zijn niet de enige grote namen in The Bastard Executioner. Stephen Moyer (True Blood) speelt de rol van Milus Corbett, de slinkse politicus. Timothy V. Murphy (Sons Of Anarchy) is te zien als de nare Father Ruskin, en Ed Sheeran, hij is niet alleen te horen in de titelsong, speelt de rol van Sir Cormac.
[image-55473]

Veel fans van Sons Of Anarchy zagen The Bastard Executioner als een opvolger van hun favoriete serie. Hoewel er een aantal mensen van Sons Of Anarchy meeverhuisd zijn naar deze nieuwe serie, heeft The Bastard Executioner niets te maken met de serie over de motorbende.
The Bastard Executioner is een heftige, brute en erg bloederige serie, die het geweldniveau van Game Of Thrones makkelijk kan halen en soms zelfs kan overtreffen. De serie probeert zelf een aantal scenes in de pilot te verwerken. Dat maakt de serie spannend en goed maar af en toe krijg ik het gevoel alsof ik naar een mindere versie van Game Of Thrones zit te kijken.

Als je zwaardgevechten, wraakacties en hekserij fascinerend vindt, dan moet je The Bastard Executioner een kans geven

The Bastard Executioner is een aardige serie en ik heb best genoten van bijna twee uur durende pilot. Het verhaal is goed, de setting is goed en de special-effects zijn oké. Zolang je de serie niet teveel probeert te vergelijken met Game Of Thrones, kijkt het aardig weg. Ik houd wel van het geweld, het bloed, de zwaardgevechten, de doorgesneden kelen en de onthoofdingen. Als je bij deze woorden een naar gevoel in je maag krijgt, dan is The Bastard Executioner waarschijnlijk niets voor jou. Ik kijk wel uit naar de volgende aflevering en ben benieuwd hoe het verhaal zich zal ontwikkelen. Lee Jones zet met zijn lange lokken en zijn lieve, doch rechtvaardige blik een goede beul neer. Of hij dat echt wil zijn, laat ik nog even in het midden.

De middeleeuwen hebben me altijd al weten te boeien; de kastelen, de modderpoelen, de stoere ridders en de mooie dames van adel. Als je zwaardgevechten, wraakacties en hekserij fascinerend vindt, dan moet je The Bastard Executioner een kans geven. Ik wacht met spanning af hoe het de beul zal verlopen. Gezien de kijkcijfers van de pilot en de reacties op het internet vraag ik me af of hij het kan volhouden tot aan een tweede seizoen. Tot het zover is, geniet ik nog even van de beul met een hart en laat ik de toekomst over aan de kijkers en de stemmers, gecombineerd met een beetje zwarte magie.
Volg The Bastard Executioner
Blood and Quiescence / Crau a Chwsg
Blood and Quiescence / Crau a Chwsg