8.5
Wichita van Rijkom geeft "The Arrangement (2017) - Eerste aflevering" een 8.5.
Geschreven door Wichita van Rijkom op 27 Maart 2017.
1
1

The Arrangement (2017) - Eerste aflevering

Je bent een jonge actrice die het probeert te maken in Hollywood. Auditie na auditie loopt echter uit op een teleurstelling, hoe onderscheid je jezelf van de rest? Met die vraag loopt Megan Morrison (Christine Evangelista, The Kill Point) rond in een nieuwe serie van entertainmentzender E!, genaamd The Arrangement. Met een mislukte relatie vers in het geheugen heeft Megan maar weinig vertrouwen in de toekomst. Tot ze wordt uitgenodigd voor een tweede auditie en de wereldberoemde filmacteur Kyle West (Josh Henderson, Dallas) ontmoet. Het belooft het begin te worden van een rollercoaster, en de toon van The Arrangement wordt gelijk gezet.

E! probeert met de marketing van deze serie ook echt de paparazzi kant op te gaan met nep nieuwsitems van E! News tijdens de afleveringen maar ook soortgelijke berichtgeving online.

Kyle heeft er een roerig leven op zitten met een mislukte verloving als meest recente schandaal. Hij wordt bijgestaan door manager en zelfhulp goeroe Terrence Anderson (Michael Vartan, Alias) van The Institute of the Higher Mind en diens vrouw Deann (Lexa Doing, Andromeda), die er beiden ook een eigen agenda op nahouden. Met een ster op de Walk of Fame en een imago als begeerlijke vrijgezel zou je denken dat Kyles leven over rozen gaat, maar achter zijn perfecte exterieur gaan een hoop verdriet en geheimen schuil. Megan wordt ondertussen vertegenwoordigd door de zwangere Leslie Bellcamp (Autumn Reeser, The O.C.) en probeert te begeleiden naar een succesvolle carrière als actrice. Als Megan een op zijn zachtst gezegd bijzonder contract krijgt aangeboden van Kyle en zijn team, staat zij voor een lastige keus die haar leven voorgoed zal kunnen veranderen.

Het eerste gevoel dat het verhaal en de sfeer van The Arrangement bij mij opriep was dat van enkele guilty pleasure series uit mijn verleden. Hollywood Heights en Gigantic die op TeenNick te zien waren bijvoorbeeld. Toch is The Arrangement een stuk volwassener en valt ook op het acteerwerk gelukkig maar weinig aan te merken (in tegenstelling tot de hiervoor genoemde voorbeelden). Het jetset leventje van Kyle wordt erg over de top neergezet met om de haverklap vluchten naar tropische oorden en een villa waar de meeste mensen alleen maar van kunnen dromen. Maar ergens past dit ook wel bij het verhaal dat wordt verteld. E! probeert met de marketing van deze serie ook echt de paparazzi kant op te gaan met nep nieuwsitems van E! News tijdens de afleveringen maar ook soortgelijke berichtgeving online. Hiermee wordt de sfeer van de show overal doorgezet wat ook echt wel bijdraagt aan het verhaal voor de kijkers thuis.

The Arrangement (2017)
© E!

Megan wordt bijgestaan door een groep vriendinnen die er voor haar zijn tijdens moeilijke tijden maar ook proberen te helpen bij het nemen van beslissingen. Haar verleden is echter iets waar ze geheimzinnig over doet en wat haar in de toekomst flink onder druk zal kunnen zetten. Wanneer Megan Kyle ontmoet spat de chemie gelijk van het scherm. Ze zijn een leuk setje samen en dat maakt, in combinatie met de manier waarop het verhaal verteld wordt en de humor in sommige scènes, de eerste aflevering echt leuk om naar te kijken. Het verhaal is niet zwaar of gecompliceerd maar lekker luchtig en kijkt hierdoor makkelijk weg. Al is het wel aan te raden goed in de gaten te houden welke blonde actrice precies welke rol speelt. Na het zien van de pilot merkte ik namelijk dat sommige dames wel erg veel op elkaar leken en dit het volgen van het verhaal soms onnodig ingewikkeld kan maken als je even niet goed oplet.

The Arrangement kwam op mij over als een verhaal waar je gelijk in wordt gezogen, of niet…

The Arrangement kwam op mij over als een verhaal waar je gelijk in wordt gezogen, of niet… Het is een heel specifiek genre dat naar verwachting geen groot publiek zal aanspreken, maar desalniettemin de moeite waard is om te bekijken. Ik wilde na het zien van aflevering één het liefst gelijk al verder met aflevering twee, en kan niet wachten om te zien wat er verder zal gebeuren dit seizoen. Natuurlijk is het ook geen straf om wekelijks naar Josh Henderson te kijken, al komt er ook genoeg vrouwelijk schoon voorbij hoor, voor de liefhebbers. Maar om weer even serieus terug te komen op het onderwerp waar het hier om gaat: is dit nu een goede serie of niet? Het is geen verhaal van hoogstaande kwaliteit, maar zeker wel een goede serie als je het mij vraagt. Ik heb genoten en zal iedereen die van een romantisch verhaal met een tikkeltje drama, een vleugje humor en mysterie houdt dan ook zeker aanraden om The Arrangement een kans te geven. Een ander zou deze serie misschien een krappe voldoende geven, maar ik houd echt van dit soort verhalen. Daarom krijgt The Arrangement van mij dan ook een hoog eindcijfer voor deze eerste aflevering.

The Arrangement (2017)
© E!
Volg The Arrangement (2017)