8
Jessica Dillema geeft "Teen Wolf - Seizoen 1" een 8.
Geschreven door Jessica Dillema op 5 juli 2012.
0
0

Teen Wolf - Seizoen 1

Teen Wolf, de serie gebaseerd op de gelijknamige film uit 1985 met Michael J. Fox in de rol van Scott Howard. Ikzelf heb de film niet gezien en zal de serie dan ook niet met de film vergelijken. Wel heb ik van horen zeggen dat er grote verschillen zijn tussen de serie en de film.

De serie start met Scott McCall (Tyler Posey) en zijn beste vriend Stiles Stilinski (Dylan O’Brien). Stiles heeft zijn vader, welke politieagent is, afgeluisterd bij een telefoongesprek en is zo te weten gekomen dat een meid van in de twintig is vermoord. Echter is er maar één helft van haar lichaam gevonden en dit detail prikkelt Stiles om samen met Scott op zoek te gaan in het bos naar de andere helft van het lichaam.

Het leven van Scott McCall verandert voorgoed wanneer hij op die avond gebeten wordt door een weerwolf en hierdoor zelf ook geïnfecteerd raakt met het weerwolfvirus. Hoewel hij het in eerste instantie als vloek ervaart, ziet hij er toch ook wel de voordelen van in. Zo is zijn gehoor sterk verbeterd, is hij sterker en krijgt hij dankzij zijn versterkte instincten een basisplaats in het lacrosseteam. Echter zijn er ook veel nadelen. Zo is de vader van het meisje dat hij direct in de eerste aflevering al begint te daten een hunter die het gemunt heeft op weerwolven. Alsof dat nog niet genoeg is komt ook mede-hunter tante Kate (Jill Wagner) terug naar Beacon Hill. Zal Allison (Crystal Reed), het vriendinnetje van Scott, meegaan in het familiebedrijf en erachter komen wat Scott echt is?

Het eerste seizoen draait voornamelijk over het ontdekken wie de Alpha wolf is, wie de persoon is die daadwerkelijk de familie van Derek Hale (Tyler Hoechlin) heeft uitgemoord en waar de seriemoorden aan gelinkt kunnen worden. Natuurlijk is er de nodige romantiek en tienerdrama, maar dat valt te verwachten van een MTV-serie. Hoewel de special effects veel te wensen overlaten, wordt het gecompenseerd met een grote dosis humor van Stiles. Ikzelf vind de humor in de serie een groot pluspunt. Daarnaast zal je niet alleen van mij, maar ook van vele anderen, horen dat de cast een lust voor het oog is. Niet alleen hoofdrolspeler Tyler Posey (Lincoln Heights, Brothers & Sisters), maar ook Tyler Hoechlin (7th Heaven) en Colton Haynes (speelt Jackson) zijn zeer prettig om naar te kijken. Hoewel de serie niet door veel mannen gekeken wordt, kunnen de mannen die het wel kijken ook mooie dames verwachten. Niet alleen Scott’s vriendinnetje Allison (Crystal Reed), maar ook Lydia, het vriendinnetje van Jackson (Holland Roden), zijn mooie dames.

Hoewel de romance tussen Scott en Allison een grote rol heeft in de serie is het niet storend. Ook de slechte special effects zijn, na even goed erom te hebben gelachen, doorheen te kijken. Hoewel alleen al de humor die Stiles Stilinski in de serie brengt al reden is voor mij om te blijven kijken, blijkt de serie zelf uiteindelijk ook een goed en spannend verhaal te hebben en is het niet compleet voorspelbaar. Ze laten je raden naar wie de Alpha is en er zijn zeker een aantal verrassingsmomenten.

De serie wordt na verloop van tijd steeds beter en eindigt zelfs met een enorm spannende finale. Na deze zinderende finale wil je meer Teen Wolf, en dat krijg je. Begin juni is seizoen twee gestart en heft de show een interessante wending gekregen. Na nog maar zes aflevering is het al meteen het beste seizoen van Teen Wolf. Wanneer seizoen twee afgelopen is kunnen jullie wederom een recensie van mij verwachten, ga nu eerst maar snel seizoen één kijken, mocht je dat nog niet gedaan hebben.
Volg Teen Wolf
The Wolves of War
The Wolves of War