8
Frederika Reihs geeft "Switched at Birth - Seizoen 1" een 8.
Geschreven door Frederika Reihs op 19 juni 2016.
4
0

Switched at Birth - Seizoen 1

Bay Kennish (Vanessa Marano, Gilmore Girls) is een normale tiener uit een gelukkig gezin, totdat ze tijdens biologie haar bloedgroep moet gaan bepalen. Ze komt erachter dat haar bloedgroep niet overeen komt met die van haar ouders, en dat dit dus niet haar biologische ouders kunnen zijn. Na een erfelijkheidsonderzoek komt Bay erachter dat de John Kennish (D. W. Moffett) en Kathryn Kennish (Lea Thompson) niet haar biologische ouders zijn en gaan ze op zoek naar haar echte ouders. Ze komen erachter dat Bay bij de geboorte is omgewisseld met Daphne Paloma Vasquez (Katie Leclerc, The Big Bang Theory), een doof meisje met een alleenstaande moeder die in de armere wijken samen wonen. Ze hebben eindelijk de kans om hun biologische ouders te ontmoeten.

Switched at Birth
© Freeform

Switched at Birth is een serie die je laat zien hoe het leven van een rijke rebelse tiener en een arme, rustige dove tiener in een dag volledig veranderen. De Kennishes krijgen ineens te maken met een dove dochter en het leren van gebarentaal, en Regina Vasquez (Constance Marie) met het luxe leventje van haar nieuwe dochter. Deze serie is juist zo bijzonder doordat het een nieuw element bevat dat nergens te vinden is, hoe is het nu om doof te zijn, en om met iemand te leven die doof is? En hoe ga je ermee om als je ineens ontdekt dat jouw leven niet jouw leven hoorde te zijn? Ik hou altijd van iets aparts, als een serie zich van de rest kan scheiden door iets unieks. Deze serie neemt je mee vanaf de eerste aflevering en houdt je vast, laat je niet meer los. In het begin moet je nog wennen aan de stiltes. Dialogen in gebarentaal, niet altijd even makkelijk te volgen. Maar hoe langer je door blijft kijken, hoe meer dat je ervan gaat houden.

Deze serie neemt je mee vanaf de eerste aflevering en houdt je vast, laat je niet meer los.

Bay en Daphne zijn zo totaal verschillend, en dit maakt de serie juist zo leuk. Het botst regelmatig in de serie, vaak vooral tussen de Kennishes en Regina Vasquez. Ze willen beide hun dochter waar ze al jaren mee samen leven niet kwijt, maar ze willen ontzettend graag hun biologische dochter leren kennen. En ieder heeft zo zijn eigen manier van opvoeden. Een geweldige serie, met genoeg drama en romance om een heerlijke avond mee door te brengen.
Volg Switched at Birth
Long Live Love
Long Live Love