7.5
Bo Verhoef geeft "Sweet Magnolias - Seizoen 1" een 7.5.
Geschreven door Bo Verhoef op 3 juli 2020.
4
0

Sweet Magnolias - Seizoen 1

Deze nieuwe dramaserie van Netflix is gebaseerd op een boekenserie van Sherryl Woods, dezelfde schrijfster achter de tv-serie Chesapeake Shores. De serie speelt zich af in een stad genaamd Serenity in South Carolina, Amerika, en volgt het leven van drie vrouwen die al van kinds af aan elkaars beste vriendinnen zijn. Een heerlijke zoete zwijmelserie waar weinig in gebeurd en die daarom perfect is om deze zomer te bingewatchen.

Een heerlijke zoete zwijmelserie waar weinig in gebeurd, maar daarom perfect is om deze zomer te bingewatchen.

Je hebt de onlangs gescheiden Maddie (JoAnna Garcvia Swisher, Once Upon a Time), die probeert haar leven weer op de rit te kijken nadat haar ex Bill er vandoor is gegaan met zijn assistente. Maddie is ook moeder van drie kinderen. Dana Sue (Brooke Elliott, Drop Dead Diva) is een alleenstaande moeder en is eigenaar van een restaurant in Serenity. Helen (Heather Headley, She's Gotta Have It) is (happy) single en werkt als advocaat. Samen besluiten ze een gloednieuw kuuroord voor vrouwen in de stad te openen, maar tijdens hun nieuwe uitdaging worden ze opgeslokt door roddels, kwesties, romantische uitspattingen en hoe kan het ook anders: mannen.

Het verhaal zelf is heel simpel en eenvoudig. Drie vrouwen in een stad die van alles meemaken. Toch blijkt een simpel verhaal vaak heel goed aan te slaan. Niet alles hoeft uitdagend te zijn om vermakelijk te zijn en daar slaagt Sweet Magnolias honderd procent in. Toch kan het nogal vermoeiend zijn als elke aflevering eigenlijk net niets te bieden heeft. De verschillende verhaallijnen van de vrouwen zijn leuk en de momenten dat ze met z’n drieën hun leven bespreken zijn erg gezellig, maar er mist wel wat. Ik mis wat actie, intriges of andere spannende gebeurtenissen die de serie net iets meer geven.

De serie ziet er geweldig uit, het decor is fantastisch en voor het eerst heb ik bij zo’n soort serie geen hekel aan enkele andere bewoners van de stad. Het voelt allemaal erg gemoedelijk, maar dat maakt de serie misschien ook een beetje te slap. In de laatste twee afleveringen van de serie gebeurden eindelijk wat leuke dingen, die ook wat nieuwe vragen opriepen tijdens het kijken. Het seizoen zelf eindigde zelfs met een hele onverwachte cliffhanger. Hij was vooral onverwacht, omdat ik niet had gedacht dat de serie nog cliffhangers zou gaan brengen. Het voelde daarom wel echt alsof die gebeurtenis er in is gestopt, zodat er een soort van spanning werd gecreëerd voor een eventueel tweede seizoen. Dat is heel erg zonde, want ze hadden de serie echt makkelijk wat meer pit kunnen geven.

Schenk een margarita voor jezelf in en have fun!

Al met al is de serie prima en heb ik echt wel plezier gehad in het kijken. Toch worden de vrouwen soms wat overschaduwd door de verhaallijnen van hun kinderen (die soms zelfs veel leuker zijn dan de verhalen van de dames zelf). Ook voelt de serie hier en daar wat ouderwets aan, maar dat kan ook heel erg aan de setting zelfs liggen (en het feit dat de hoofdpersonages voornamelijk vrouwen zijn). Ben je op zoek naar een simpele serie voor op regenachtige zomerdagen of simpele zondagmiddagen? Dan zit je met Sweet Magnolias verder helemaal goed. Dus neem plaats op je bank of in je luie schommelstoel, schenk een margarita in en veel plezier met kijken!
Volg Sweet Magnolias
Storms and Rainbows
Storms and Rainbows