7.5
Helgoned geeft "Suits - Seizoen 7 (DVD)" een 7.5.
Geschreven door Helgoned op 7 september 2018.
1
0

Suits - Seizoen 7 (DVD)

Het zevende seizoen van Suits betekent wederom een grote strijd om het voortbestaan van het advocatenkantoor Pearson Specter Litt. In vorige seizoenen vond ik dat soms wat gekunsteld, maar met het vertrek van Jessica Pearson is dat nu een veel logischer ontwikkeling. Het is duidelijk dat het vertrek van Jessica en het schandaal dat daarmee samenhangt, betekent dat de overgebleven partners moeten vechten om de firma draaiende te houden.

[image-21355]

Mike (Patrick J. Adams, Luck) keert terug bij het kantoor en Harvey Specter (Gabriel Macht, The Others) besluit ook om Alex Williams (Dule Hill, Ballers) een oude bejkende van hem binnen te halen. Alex Williams moet een belangrijke klant meenemen, maar dit zorgt ook voor de nodige spanningen tussen Harvey en Louis Litt. Louis (Rick Hoffman, Samantha Who?) voelt zich bedreigd en vreest dat Alex tussen hem en Harvey zal komen te staan.

Uiteraard speelt Donna Paulsen (Sarah Rafferty) dit seizoen weer een belangrijke rol. Zij wil graag een meer prominente rol binnen het kantoor en Harvey worstelt met de precieze invulling daarvan en de manier waarop hij dat voor elkaar kan krijgen. Rachel Zane (Meghan Markle) is inmiddels een gediplomeerd advocaat en dat betekent meer zaken, maar ook meer verantwoordelijkheid voor haar.

Suits
© USA Network

Dit seizoen kent ook de honderdste aflevering van de serie, deze aflevering valt mooi middenin het seizoen en is geregisseerd door Patrick J. Adams. In die aflevering komt de vader van Rachel, Robert Zane, ook op het zakelijk vlak weer om de hoek kijken, maar het is niet altijd klip en klaar welke rol hij speelt.

Er is een fraaie seizoensfinale van dubbele lengte waarin afscheid wordt genomen van twee hoofdrolspelers. Welke dat zijn kan voor bijna niemand meer een spoiler zijn. Meghan Markle stopt namelijk met acteren vanwege haar veelbesproken huwelijk met de Britse prins Harry. In de slotaflevering zien we haar personage Rachel Zane en haar serieliefde Mike Ross het advocatenkantoor verlaten. De laatste aflevering van het seizoen is ook een zogenaamde backdoor pilot voor de serie Second City die draait om een oude bekende uit Suits, die ook dit seizoen in veel afleveringen het gezicht laat zien.

Het niveau van het zesde seizoen wordt doorgezet.

Dit zevende seizoen is een prima seizoen geworden. Het niveau van het zesde seizoen wordt doorgezet. Er is wel veel nadruk op de drama en de persoonlijke verhoudingen en minder op de juridische zaken van het kantoor. Ik vond dat echter mooi, vooral omdat er op dat vlak heel veel verandert, tijdens én na dit seizoen. Momenteel zitten we middenin het achtste seizoen en lijkt er ook een negende te komen. Genoeg Suits te gaan voor de komende jaren dus en dat vind ik een goede zaak.

De zestien afleveringen staan mooi op vier schijfjes, daardoor is de beeldkwaliteit prima. Een positieve verrassing is dat de hoes vermeldt dat er alleen weggesneden scènes (deleted scenes) als extra zouden zijn opgenomen, maar het blijkt dat er meer te vinden is op de vierde schijf. Er is een zeven minuten durende blik achter de schermen, getiteld The People behind the Suits. Er is Suits: a centennial Moment, een terugblik in vierenhalve minuut op de honderdste aflevering. Tot slot is er een bijna zes minuten durende compilatie van beelden van de beide personages Rachel en Mike. Samen met de bijna zeventien minuten aan verwijderde scènes (van de slotaflevering zijn dat in ieder geval acht minuten met interessante beelden), zijn dit prima extra´s voor de Nederlandse DVD-uitgave.
Volg Suits
One Last Con
One Last Con