7.5
anonymous geeft "Suburgatory - Seizoen 2" een 7.5.
Geschreven door anonymous op 7 Oktober 2013.
0
0

Suburgatory - Seizoen 2

Suburgatory gaat over de tiener Tessa Altman (Jane Levy, Nobody Walks & Fun Size) die met haar vader George (Jeremy Sisto, Wrong Turn & Clueless) van Manhattan naar een buitenwijk verhuisd. Seizoen één laat vooral zien dat Tessa het erg moeilijk heeft om zich aan te passen aan het leven in een buitenwijk. De meeste mensen komen nogal oppervlakkig en materialistisch over, terwijl zij dat absoluut niet zijn. Toch lukt het Tessa langzaam om haar draai te vinden in het nieuwe leven dat ze leidt. Aan het eind van seizoen één is te zien dat Tessa’s oma haar opeens komt opzoeken, met wie ze nog nooit eerder contact had gehad.

Seizoen twee gaat verder waar seizoen één gebleven was. Tessa heeft de zomer bij haar oma doorgebracht en kwam hierdoor meer te weten over haar moeder, die haar en haar vader verliet toen Tessa nog heel klein was. Tessa begint meer interesse te tonen in haar moeder. In de loop van het seizoen ontmoet ze eindelijk haar moeder, maar het is niet helemaal zoals ze had verwacht. Tijdens het kijken van seizoen één hoopte ik al dat ze haar moeder zou gaan ontmoeten, dus ik was blij dat dit in seizoen twee eindelijk werd gedaan.

In seizoen één was verder te zien dat er even wat bloeide tussen Tessa en Ryan (Parker Young, Killer Reality & Cupid’s Arrow). In seizoen twee slaat de vonk weer over, ondanks al hun verschillen. Tessa is niet de enige die een liefdesleven krijgt. George begint eindelijk in te zien dat zijn buurvrouw Dallas (Cheryl Hines, The Ugly Truth & Waitress), die sinds dat hij in Chatswin kwam wonen al een oogje op hem had, toch wel erg leuk is.Ik vond het eerst wel bijzonder dat Tessa en George opeens met mensen gingen daten die heel anders zijn dan zij. Ryan vond ik soms nog steeds wel irritant, hij heeft namelijk niet zoveel inhoud omdat (bijna) alles bij hem draait om zijn lichaam. Maar als je daar even doorheen kijkt, zijn ze best een leuk stel. Daarentegen vond ik Dallas en George meteen een leuk stel. Dallas vond ik in seizoen één heel erg oppervlakkig maar in seizoen twee laat ze steeds meer zien wie Dallas is. Iemand die naast mooie schoenen en de perfecte tas ook heel erg om de mensen om haar heen geeft en het beste voor ze wil.

Door de relatie van George en Dallas, ziet Tessa Dallas’ dochter Dalia (Carly Chaikin, The Last Song & In a World) steeds vaker. De relatie tussen Tessa en Dalia is op zijn zachtst gezegd, erg bijzonder. De ene keer gaat Dalia graag met Tessa om en de andere keer beledigt en negeert ze Tessa. De meiden kunnen daardoor niet makkelijk door één deur. Daarnaast is Dalia absoluut niet het slimste meisje, praat ze erg eentonig en toont ze nul emotie. Eerst kon ik me nogal ergeren aan de manier waarop ze praat en doet, maar nu kan ik de lol er wel van inzien. Iemand als Dalia zou je nooit in het echt tegen kunnen komen. Het is daarom wel grappig om iemand dingen te horen zeggen als: ‘The true truth’ en ‘It’s not official yet, but it’s official.’ Het is echt hilarisch.

Verder is seizoen twee, net als seizoen één, nog steeds gek. De buren doen de meest overdreven dingen, het lijkt soms wel alsof ze een wedstrijd houden wie de beste inwoner van Chatswin is, scheiden wordt opeens een trend, tieners die álles mogen en de inwoners hebben nog steeds de vreemdste gedragsregels. Daarnaast vind ik dat seizoen twee een betere samenhang heeft qua afleveringen dan seizoen één. Seizoen één was leuk, maar naar mijn idee bestond die uit allemaal losse afleveringen die niet echt een verhaal vertelden. De kijker zou zo vier afleveringen kunnen overslaan en eigenlijk niks gemist hebben, al werd dat aan het eind van seizoen één wel wat minder. Seizoen twee vertelde veel meer een verhaal en ging verder in op de dingen die in de aflevering daarvoor gebeurden. Sommige afleveringen eindigden soms zelfs op zo’n manier dat ik wel verder moest kijken, omdat ik heel nieuwsgierig was naar wat er daarna zou gebeuren. Seizoen twee valt bij mij absoluut beter in de smaak.
Volg Suburgatory
Stiiiiiiill Horny
Stiiiiiiill Horny