7
Esther Ram geeft "Stranger Things - Seizoen 2" een 7.
Geschreven door Esther Ram op 8 december 2017.
2
1

Stranger Things - Seizoen 2

Toen Stranger Things uitkwam op Netflix op 15 juli 2016, was dit gelijk een groot succes. Omdat ik veel over deze serie hoorde, was ik er erg benieuwd naar geworden. Binnen een korte tijd had ik seizoen een afgezien en kon ik niet wachten op een eventueel seizoen twee.

In Stranger Things seizoen een gaat een stel kinderen in het stadje Hawkins op zoek naar vriendje WIll dat is vermist sinds dat zij het spelletje Dungeons & Dragons speelden. Will is verdwenen in een parallel universum dat door Hawkins loopt. Tijdens het zoeken naar Will duikt het meisje Eleven op.

In Stranger Things seizoen twee wordt Will Buyer (Noah Schnapp) overgenomen door een monster. De vrienden Mike Dustin en Lucas gaan met behulp van moeder Joyce Byer (Winona Ryder, Show me A Hero) en sherrif Jim Hopper (David Harbour, State of Affairs) de strijd aan met het monster. Buiten deze strijd speelt het liefdesleven ook een rol in seizoen twee. Mad Max (Sadie Sink, American Odyssey) is namelijk een nieuw personage waar de vrienden dol op zijn. Mike is net zoals in seizoen een dol op Eleven.

Seizoen twee speelt zich ongeveer een jaar na seizoen een af. De cast komt in seizoen twee overeen met de personages uit het eerste seizoen. Alles is in seizoen twee groter. Ik weet zelf niet zo goed of ik seizoen een beter vond dan seizoen twee. Het grote verschil met seizoen een is dat niet alles via één verhaallijn verteld wordt. Er zijn meerdere losse verhalen die pas op het eind samen komen. Ook komen er in seizoen twee nieuwe personages voor die wij nog niet eerder hebben gezien.

Ik vond seizoen twee rommeliger dan seizoen een en dit kwam voornamelijk door de verschillende verhaallijnen die pas op het eind samen gevoegd werden. Het verhaal is soms een beetje rommelig, waardoor ik mijn interesse wel eens ben verloren en ik moeite had om door te kijken. Ik kan zeggen dat ik seizoen een leuker en boeiender vond om naar te kijken. Maar Stranger Things blijft één van de populairste en spannendste series van de afgelopen jaren, wat mede ook komt door de leuke jonge auteurs, maar ook de verwijzingen naar andere horrorfilms.
Volg Stranger Things
Chapter Nine: The Piggyback
Chapter Nine: The Piggyback