8
Danny Wilde geeft "Star Trek: Discovery - Seizoen 2 (DVD)" een 8.
Geschreven door Danny Wilde op 5 maart 2020.
3
1

Star Trek: Discovery - Seizoen 2 (DVD)

Het tweede seizoen van Star Trek: Discovery start met de cliffhanger van het eerste seizoen. Eén van de veranderingen dit seizoen is de toevoeging van Anson Mount (bekend van Hell on Wheels) als kapitein Pike en Spock (Ethan Peck, 10 Things I Hate about you). Beide acteurs doen het prima in hun rollen en passen goed in de Star Trek-serie. Er wordt nog een personage geïntroduceerd, namelijk Number One (Rebecca Romijn, The Librarians), maar zij is in slechts drie afleveringen te zien. Dat is te weinig om echt indruk te maken.

[image-123549]

Als je meer van de serie wilt weten dan de afleveringen op Netflix, dan is deze DVD uitgave een sterke aanrader.

Ten opzichte van het eerste seizoen is de sfeer minder donker en somber. Ik vond ook de sets in veel afleveringen veel lichter. Daarnaast mogen acteurs die in het eerste seizoen meer op de achtergrond bleven, in dit seizoen, meer op de voorgrond treden in afleveringen waarin de nadruk ligt op teamwerk van de hele bemanning van de Discovery. De serie kent heel veel grote en kleine verwijzingen naar de andere series uit de Star Trek franchise en is daarom soms ook een feest van herkenning, ook al heb ik niet alle series gevolgd. Het einde van dit seizoen lijkt het alsof het derde seizoen weer een aantal grote veranderingen zal ondergaan, dus de vraag is welke kant de schrijvers uitgaan. Ik zal in ieder geval dat derde seizoen weer gaan kijken.

De extra’s zijn spectaculair en zelfs beter dan die bij de uitgave van het eerste seizoen. Als je meer van de serie wilt weten dan de afleveringen op Netflix, dan is deze dvd-uitgave een sterke aanrader. Er is te veel om op te noemen, dus ik beperk mij tot het allerbelangrijkste van het ruim vier uur durende bonusmateriaal.

Er zijn vier introductiefilmpjes, Short Treks, die je kunt kijken voor de afleveringen. In deze filmpjes van een kwartier worden op een leuke manier belangrijke personages uitgebreid geïntroduceerd. Er is een boeiende terugblik op het maken van dit seizoen in The Voyage of Season Two, waarin de schrijvers, producten, regisseurs en acteurs in bijna een uur ingaan op het maken van de veertien afleveringen. De laatste aflevering krijgt in de documentaire van drie kwartier getiteld Putting it Together speciale aandacht.

[image-112070]

Er zijn audiocommentaren bij vier afleveringen en veel korte filmpjes over het ontwerpen van de sets, de visuele effecten, de kleding en de buitenaardse wezens. Er is ook een zogenaamde easter egg, een verborgen extra, op de disks te vinden. Dat is een kort grappig filmpje over het werken aan de film Star Trek: First Contact. Een reeks bloopers en veel weggesneden scènes bij acht afleveringen ontbreken niet. Het laatstgenoemde materiaal geeft veel inzicht in de achtergrond van de personages. Mijn conclusie is dat deze dvd-uitgave een uitstekende koop en een toonvoorbeeld voor andere uitgaven van televisieseries is.
Volg Star Trek: Discovery
Such Sweet Sorrow (2)
Such Sweet Sorrow (2)