9
anonymous geeft "Spirit: Riding Free - Seizoen 3 Eerste aflevering" een 9.
Geschreven door anonymous op 22 januari 2018.
0
0

Spirit: Riding Free - Seizoen 3 Eerste aflevering

Hoe geweldig is het als je eerst in de stad woont en dan op het platteland gaat wonen en daar een paard ontmoet die je aller beste vriend wordt? Waar je zelfs op kan rijden zonder zadel. Dit is waar Spirit: Riding Free over gaat. Het gaat over vriendschap en avontuur. Een serie voor jong en oud wat mij betreft.

De serie Spirit: Riding Free gaat over Lucky. Ze woont eerst in de grote stad. Haar vader moet voor zijn werk in een klein dorp gaan werken. Lucky, haar vader en haar tante gaan daar wonen. Lucky voelt zich eerst heel erg ongelukkig, want ze kent er helemaal niemand. Totdat ze een wild paard ontmoet die ook graag vrij wil zijn. Samen bouwen ze een band op. Ze ontmoet twee meiden die haar beste vriendinnen worden en ook paardrijden.
In de eerste twee seizoenen gaat het vooral over de gebeurtenissen van Lucky in en om het dorp. Er zijn vaak grappige momenten en er is ook veel avontuur. Zo wordt Lucky bij de eerste aflevering van het tweede seizoen voor het eerst verliefd op een jongen.

Het derde seizoen begint gelijk al heel erg spannend. Lucky en haar vader zitten in de trein en zijn op weg naar het dorp. Ondertussen wordt in het dorp Spirit geveild. Spirit is nogal onrustig en vecht tegen de veiling. Lucky wil zo snel mogelijk naar hem toe maar zal ze het op tijd redden? Een nieuw avontuur ligt te wachten voor Lucky en ook voor Spirit.

Quote:
“Maar toen ik Spirit zag en toen hij mij zag wist ik dat alles goed zou komen. Zolang we maar bij elkaar zijn”

De eerste aflevering van het derde seizoen verschilt hierbij van de andere seizoenen. Waarbij de eerste aflevering van de andere seizoenen meestal wat rustiger begon, en pas in een tweede of derde aflevering spannend werd, is dit niet het geval bij de eerste aflevering van het derde seizoen. Die begint gelijk spannend. De jonge kijker zal tot de laatste minuut op het puntje van de stoel zitten. Ook zitten er hele grappige stukken tussen. Bijvoorbeeld wanneer Lucky op een ander paard wil weg rijden en haar vriendinnen haar heel droog mededelen dat ze de andere kant op moet. En Lucky dan vervolgens zegt: ‘Dat wist ik’.

Wat ik bij deze aflevering ook vond was dat de spanning heel erg werd opgebouwd en dat er toen ineens heel snel een goede afloop was. Voor mij had de spanning nog wat langer mogen duren. Maar voor jonge kinderen is het juist goed. Want die zitten zo in spanning en dan is het goed dat er ineens een andere wending is. Verder vind ik het een hele leuke serie waar bij je helemaal mee kan leven met Lucky en haar paard Spirit. En waarbij er een goede balans is van spanning, avontuur en humor.
Volg Spirit: Riding Free
Episode 16
Episode 16