8.5
Jelle van de Steeg geeft "South Park - Seizoen 17 (DVD)" een 8.5.
Geschreven door Jelle van de Steeg op 20 januari 2015.
0
0

South Park - Seizoen 17 (DVD)

Het alweer zeventiende seizoen van South Park. En zeventien seizoenen verder zien we nog altijd de vertrouwde vier hoofdpersonages: Cartman, Kyle, Stan en Kenny. Dit seizoen levert nog meer kritiek op de samenleving dan alle vorige seizoenen bij elkaar. Elke aflevering is in een enorme korte tijd gemaakt waardoor het zich specifiek op het recente nieuws van toen richtte. Met toen bedoel ik 2013, het jaar dat het zeventiende seizoen werd uitgezonden. Ondanks dat is de kritiek nog steeds enorm herkenbaar en het nieuws staat nog vers in het geheugen.

Het seizoen bevat tien afleveringen. Drie daarvan vormen een trilogie. Deze trilogie is een briljante parodie op Game of Thrones. Black Friday staat voor de deur en in heel Amerika wilt iedereen de Playstation 4 of Xbox One kopen. Een ware console-oorlog begint tussen kamp Cartman en Kyle en kamp Stan en Kenny. Ondertussen gaat Randy, die iedereen kent als de vader van Stan, werken als winkelcentrumbewaker. Deze drie afleveringen vind ik persoonlijk de beste afleveringen van dit seizoen. Ook zien we een parodie op de film World War Z. Eigenlijk bevat deze aflevering drie verhalen: de film, de etnische conflicten van de George Zimmerman zaak en de voorlichting van het wapengebruik in Amerika. Deze drie gecombineerd vormen een gouden combinatie en dus een enorm leuke aflevering.

In andere afleveringen zien we Cartman bij de NSA infiltreren, de kinderen van South Park Murder Porn bestrijden en een puberende Ike. Tevens zien we hoe Cartman het voor elkaar krijgt om vrede te stichten in het Midden-Oosten met een briljant bedachte roodharige koe. En we mogen in de laatste aflevering nog even genieten van de problemen van de tienermeisjes in Amerika maar ook Europa. Hier bestrijdt Wendy namelijk dat alle meisjes hun foto digitaal bewerken om er knapper uit te zien.

Op één aflevering na, die gaat over de Goth Kinderen van South Park, zitten de afleveringen vol met goede grappen, nieuwe scheldwoorden en natuurlijk de altijd leuke Cartman. ‘’If Daryl dies, we riot!’’ hoor ik altijd veel The Walking Dead kijkers zeggen. Als kijker van South Park zeg ik dan: ‘’If Cartman dies, we riot!’’

En nog even iets: via de South Park app voor iOS en Android kun je nu al alle afleveringen van seizoen achttien kijken, en die zijn zeker ook het kijken waard kan ik je vertellen.
Volg South Park
Spring Break