6.5
Bo Verhoef geeft "Signed, Sealed, Delivered - Eerste aflevering" een 6.5.
Geschreven door Bo Verhoef op 3 juni 2014.
0
0

Signed, Sealed, Delivered - Eerste aflevering

Heb jij dat ook wel eens? Dat je vroeger een serie keek en gehecht was aan de acteurs, en dat je die acteurs na de seizoensfinale nooit meer voorbij zag komen? Nou, dat gevoel had ik laatst weer. Ik was bezig om mijn serielijst te updaten en ineens kwam daar Ugly Betty tevoorschijn. Na de finale in 2010 zag ik eigenlijk alleen America Ferrera (Ugly Betty) soms nog opduiken op tv, maar Eric Mabius was nergens meer te vinden. Nietsvermoedend ging ik vervolgens kijken wat voor nieuwe series zouden beginnen in dit voorjaar, en ja hoor, het moment was daar. Ik klikte Signed, Sealed, Delivered aan en daar was hij, Eric Mabius (Ugly Betty) die één van de hoofdrollen speelt in deze nieuwe serie. Mijn interesse werd meteen gewekt en zie hier, mijn recensie over de eerste aflevering.

Signed, Sealed, Delivered, die eerst Dead Letters werd genoemd, is een Amerikaanse televisie dramaserie, met een romantische en soms komische insteek. De serie wordt uitgezonden op de Amerikaanse zender The Hallmark Channel, een zender waar ik persoonlijk nog nooit van had gehoord, maar die blijkbaar wel degelijk bestaat. Signed, Sealed, Delivered is dan ook niet zomaar een serie, maar een televisieserie die gebaseerd is op de gelijknamige tv-film, die als pilot voor de serie in 2013 te zien was op dezelfde zender. Het concept van de serie is dan ook gelijk aan de film. Het is een inspirerend verhaal van een kwartet postdetectives, wiens missie het is om onbezorgde of late brieven en pakketjes te leveren. En dat alles natuurlijk op het moment wanneer die brieven en pakketjes het meest nodig zijn. Toen ik dat las moest ik ergens meteen aan de film Letters to Juliet denken, maar daar gaat het puur om brieven beantwoorden en niet om brieven bezorgen. Toch leek het me een erg leuk concept en ik was dan ook benieuwd naar de uitvoering ervan.

De serie combineert romantiek, drama en komedie in één centraal verhaal. Het kwartet postdetectives bestaat uit Oliver O'Toole (Eric Mabius), een geniale postdetective en leider van het kwartet, Kristin Booth (bekend van de tv-serie Orphan Black), de nieuweling en één van de meest technische van het stel, Crystal Lowe (Da Vinci's Inquest), een "girl next door" type met een fotografisch geheugen, en Geoff Gustafson (2012), die erg handig is met onderzoeksmethoden. Samen werken ze aan één zak per aflevering, doordat er aan het begin van de aflevering één brief van een stapel wordt gehaald en wordt gezien als de brief van de dag. Het kwartet probeert vervolgens om de brief of het pakketje te bezorgen bij de juiste persoon, door puzzelend erachter te komen wie de afzender en/of ontvanger zou (moeten) zijn. Tijdens en door middel van het bezorgen van deze verloren brief of het verkeerd gestuurde pakketje lost het kwartet misdrijven op, herenigen ze oude liefdes en veranderen ze de toekomst van de afzender en/of ontvanger. Er is zeker chemie aanwezig tussen de vier leden van het kwartet, hoewel het af en toe meer lijkt op een band tussen vier goede vrienden dan vier collega's, maar dat mag de pret niet drukken.

De eerste aflevering kijkt dan ook heerlijk weg. Ik denk wel dat het beter is als je eerst de film ziet, wat ik overigens niet heb gedaan. Toen ik begon met de eerste aflevering had ik namelijk het gevoel dat ik wat achtergrond informatie miste en dat de achtergrond informatie van de karakters ook weinig naar voren kwam in de serie. De feelgood-vibe in de serie is daarentegen heel goed aanwezig en de serie voelt bijna aandoenlijk als je ziet wat vier mensen doen om één brief goed te bezorgen. Een top serie wil ik het zeker niet noemen, het valt dan ook echt wel in het niet bij de pareltjes van andere zenders, maar ik blijf deze serie zeker wel kijken. Ik ben erg benieuwd welke kant ze op gaan en wat er nog meer komt. Ik ben namelijk altijd wel in voor wat zoetsappige series tussen al het grote seriegeweld!
Volg Signed, Sealed, Delivered
A Hope and a Future
A Hope and a Future