7.5
Sandra Hutchison geeft "Shades of Blue - Seizoen 1 (DVD)" een 7.5.
Geschreven door Sandra Hutchison op 29 juli 2017.
2
0

Shades of Blue - Seizoen 1 (DVD)

Shades of blue lijkt in de eerste instantie de zoveelste misdaadserie op rij te zijn. Gelukkig wijkt deze serie, wat de verhaallijn betreft, af van vergelijkbare series en heeft het zeker wat extra’s te bieden. De New Yorkse Agente Harlee Santos (Jennifer Lopez, The boy next door) werkt als detective voor het New York Police Department. Ze is een alleenstaande moeder en moet hard werken om haar dochters studie te kunnen betalen.

Shades of Blue
© NBC

Samen met haar leidinggevende Matt Wozniak (Ray Loitta, Goodfellas, Cop Land) en de rest van het team probeert ze de orde in hun regio te handhaven. Dit doen zij alleen wel op geheel eigen wijze. Ze zien met de beste bedoelingen de criminaliteit oogluikend toe en verdienen er op die manier direct een aardig zakcentje bij. Totdat de FBI om het hoekje komt kijken. Harlee Santos wordt tijdens haar chantagepraktijken door FBI-agent Robert Staal (Warren Kole, The Avengers) op heterdaad betrapt. Hij dwingt haar te kiezen, de gevangenis in of haar ernstig corrupte baas verraden. Wat volgt is een spannend kat- en muisspelletje waarbij niemand meer weet wie ze kunnen vertrouwen. Iedereen lijkt een geheim met zich mee te dragen.

Shades of blue is een aardige- en soms zelfs spannende serie. De verhaallijn gaat niet heel diep, maar is boeiend genoeg om de reeks volledig af te willen kijken. De corrupte wending is vergeleken met veel andere misdaadseries zoals CSI en NCIS vrij origineel te noemen en zeker vermakelijk. Tenminste als je alles wat zich op het scherm afspeelt met een korreltje zout neemt, het blijft wel een Amerikaanse serie. Met de eigenaardige wendingen gaan de makers zo nu en dan flink over de top. Dit keer geen volledig opgeloste misdaad na afloop van iedere aflevering, maar gewoon een strak continu doorlopend dramatisch verhaal. Een verhaal waarbij het vooral draait om de persoonlijke problemen van de hoofdrolspelers.

[image-61859]

Naast Jennifer Lopez en Ray Loitta zijn er nog meer bekende acteurs in deze serie te ontdekken. Waaronder Drea de Matteo, die eerder al opviel met haar rol als verslaafde moeder, in de serie Sons of Anarchy. Kortom een prima cast. Over het acteerwerk valt dan ook weinig tot niets op te merken. De charismatische duizendpoot Jennifer Lopez heeft eerder al bewezen over goede acteerprestaties te beschikken en ze laat dit wederom zien in deze serie. Haar tegenspeler Ray Loitta vult haar mooi aan. De dialogen tussen dit tweetal komen vrij overtuigend over. Waar het om draait in het verhaal zijn voornamelijk de leugens en het gevaarlijke web dat je spint als je begint met liegen. De waarheid blijkt vaak zoveel gemakkelijker. Leuke serie!
Volg Shades of Blue
By Virtue Fall
By Virtue Fall