anonymous geeft "Sex Education - Eerste aflevering" een 7.
Geschreven door anonymous op 13 januari 2019.
2
1

Sex Education - Eerste aflevering

Een van de favoriete podcast-series uit Amerika is Death, Sex and Money. De serie heeft als ondertitel: 'de dingen waar we veel over denken en meer over zouden moeten praten.'

De nieuwe Netflix-serie Sex Education neemt dit advies, in ieder geval als het gaat over seksualiteit, ter harte. Toen ik net begon te kijken, bekroop mij het akelige gevoel dat het hier wel eens zou kunnen gaan om een Engelse versie van de Amerikaanse film American Pie of de serie Blue Mountain State. Een verhaal gesitueerd op school met vooral veel en expliciete beelden van en grappen over seks.

Sex Education is boven alles een verhaal over tieners anno 2019 en de moderne seksuele mores.

Niets is minder waar. Sex Education is boven alles een verhaal over tieners anno 2019 en de moderne seksuele mores. De serie is een Netflix Original en bestaat uit acht afleveringen. In tegenstelling tot de eerder genoemde film (American Pie) en serie (Blue Mountain State) is het een lief verhaal. De zestienjarige Otis speelt erin de hoofdrol. Samen met zijn moeder Jean (verrassende rol van Gillian Anderson) woont hij op het Engelse platteland. Zijn moeder is een sex- en relatietherapeute die geniet van haar bestaan als vrijgezel. Otis maakt de ochtend erna altijd kennis met zijn moeders laatste verovering van de avond ervoor. Niets is uiteraard genanter voor een tiener dan een moeder die met anderen en jou over seks praat.

Otis heeft daarnaast een beste vriend, Erik, met wie hij elke dag samen naar school fietst. Ook maken we in deze eerste aflevering kennis met zijn schoolgenoten Meave, Adam en Jackson. Otis blijkt net als zijn moeder een gave te hebben voor een gesprek met/therapie aan mensen die met een seksueel probleem rondlopen. Meave ziet daar wel een bedrijfsmodel in. Sex Education is wat mij betreft een aanrader. Ik zelf heb na het kijken van de eerste aflevering meteen het hele eerste seizoen gezien. De karakters zijn divers en interessant genoeg. Het verhaal grappig.
Volg Sex Education
Episode 8
Episode 8