7.5
anonymous geeft "Secret City - Seizoen 2" een 7.5.
Geschreven door anonymous op 6 Mei 2019.
1
0

Secret City - Seizoen 2

Na het eerste seizoen van Secret City was ik heel enthousiast, ik wilde dan ook graag het tweede seizoen kijken. Toen deze op Netflix verscheen ben ik er direct voor gaan zitten. De recensie van het vorige seizoen heb ik ook geschreven en daar heb ik nog een introductie over het verhaal zelf gegeven. Tijdens het kijken zat ik al te denken hoe ik deze recensie zou insteken, ik zou namelijk niet weten hoe ik in een alinea de vele complotten en intriges zou moeten beschrijven. Zonder de boel te verklappen... Ik zal een klein tipje van de sluier lichten.

Harriet heeft niet een hele fijne tijd achter de rug na het eerste seizoen (dit is een dikke spoiler als je seizoen 1 nog niet hebt gezien, dus ik laat dit in het midden). Ze is helemaal klaar met Australië en wil eigenlijk een nieuwe weg inslaan. Tot er een gigantische aanslag wordt gepleegd middenin een woonwijk en een heel gezin komt te overlijden. Harriet haar voelsprieten gaan direct uitstaan en ze belandt voordat ze het weet middenin een groot politiek schandaal. Een goede vriendin van haar is betrokken en ze wil er alles aan doen om dit tot de bodem uit te zoeken. Dit is het startschot van een zenuwslopende zoektocht naar de waarheid.

Je moet op blijven letten

Tot hier kan ik gaan, want als ik verder inga op het verhaal dan hoef je niet meer te kijken. En ik moet bekennen, de serie zit nog vers in mijn geheugen maar het verhaal maakt een aantal twists en komt onverwachts uit de hoek dat ik eigenlijk niet zo goed meer het begin 'van al het gedonder' nog weet. Dit gebeurde mij een aantal keer tijdens het kijken. Harriet valt net als de kijker van het een in het ander, dit maakt de serie erg verrassend en erg leuk om naar te kijken! Je moet op blijven letten, ik hou ervan.

Secret City
© Showcase

Net als het eerste seizoen heeft het tweede seizoen zes aflevering. Daardoor kijkt de serie lekker weg en ik heb zeker niet het gevoel dat er te weinig tijd is en het verhaal wordt afgeraffeld. Harriet (Anna Torv) is een uitstekende actrice, maar de rest van de cast doet niet onder. Naast een aantal gezichten uit het eerste seizoen zien we ook veel nieuwe acteurs. Bij sommige series of films pakt niet dit niet goed uit, maar in dit geval past het helemaal.

Komt er nog een derde seizoen? Secret City is een succes op Netflix, maar het is nog niet bekend of er een derde seizoen komt. Het is ook geen Netflix Original serie dus zij moeten er ook op wachten. Ik hoop in ieder geval van wel, dan ga ik zeker weer kijken.
Volg Secret City
Two Cheers for Democracy
Two Cheers for Democracy