8
Hessel Hoekstra geeft "Scrotal Recall/Lovesick - Seizoen 3" een 8.
Geschreven door Hessel Hoekstra op 10 januari 2018.
3
0

Scrotal Recall/Lovesick - Seizoen 3

Netflix weet dondersgoed hoe je het nieuwe jaar goed kunt beginnen; met het derde seizoen van Lovesick (voorheen bekend als Scrotal Recall). In de eerste twee seizoenen van deze onverwacht leuke comedy moest Dylan (Johnny Flynn, Genius), gesteund door zijn beste vrienden, al zijn voormalige bedpartners inlichten dat hij een soa had opgelopen. Door middel van flashbacks kwam de kijker erachter hoe Dylan zijn geliefden leerde kennen en hoe hij gevoelens kreeg voor zijn beste vriendin Evie (Anthonia Thomas, Misfits). Inmiddels heeft Dylan al zijn exen benaderd en verteld over zijn aandoening, maar het derde seizoen bewijst dat er nog genoeg te vertellen valt over de liefdesperikelen van Dylan en zijn vriendengroep.

De oorspronkelijke verhaallijn mag dan afgelopen zijn, er valt nog genoeg te vertellen

Ondanks dat er geen exen meer zijn om op te zoeken, maakt de serie nog steeds graag gebruik van flashbacks om de zullen-ze-elkaar-krijgen-of-niet-verhaallijn van Dylan en Evie te vertellen. De flashbacks komen heel natuurlijk over, storen nergens en maken het verhaal niet nodeloos ingewikkelder. En hoewel de verhaallijn niet de meest originele is, maken de leuke hoofdrolspelers en opmerkelijke insteek het geheel ontzettend kijkbaar. Ook lopen series als deze het gevaar dat het gerek te lang duurt en de hoofdpersonen te lang om elkaar heen draaien. Gelukkig gaat het derde seizoen dit uit de weg door een paar ontzettend gewaagde, maar geslaagde stappen te nemen.

Ook de verhaallijnen die parallel lopen aan die van Dylan en Evie komen dit seizoen goed uit de verf. De ietwat arrogante vrouwenversierder Luke (Daniel Ings, The Crown) wordt dit seizoen onzeker wanneer al zijn vrienden verder zijn op het gebied van relaties dan hij. Aan de andere kant zien we hoe de eeuwige pechvogel Angus (Joshua McGuire, The Hour) een relatie probeert op te bouwen met de vrouw die hij per ongeluk zwanger heeft gemaakt. De verhaallijnen van Dylan, Evie, Luke en Angus kruisen elkaar precies op de juiste momenten, waardoor ze elkaar niet alleen ondersteunen, maar ook heel erg versterken.

Ook deze serie bewijst dat humor soms slechts een masker voor dieper leed is

Evenals in eerdere seizoenen, weet deze serie ook nu de balans tussen humor en drama goed te waarborgen. Net als andere Britse komedies van dit kaliber leunt Scrotal Recall/Lovesick op een hoop ongemakkelijke en zwartgallige humor. De schrijvers komen met mooie vondsten, en de leuke acteurs geven er een goede invulling aan (de discussie tussen Angus en zijn vriendin over het matras waar ze op lagen was hilarisch). Aan de andere kant, en dat komt met name goed naar voren in Lukes verhaallijn, is humor ook een middel om een bepaald leed te verbergen, en op een gegeven moment moet je dat masker afzetten.

Nog steeds is Scrotal Recall/Lovesick een fijne comedy die ik iedereen aan kan raden. Ondanks dat de oorspronkelijk bedoelde verhaallijn is afgelopen, heeft men in seizoen drie bewezen dat er nog genoeg rek in de serie zit. De verhaallijn wordt op een goede manier voortgezet en als vanouds doen de cast en de ongemakkelijke humor het goed. Of er een vierde seizoen komt, is nog niet bekend. Zelf denk ik dat het er nog genoeg te vertellen is om een vervolg te maken, maar mocht dit toch het laatste seizoen zijn, dan heb ik daar ook vrede mee.
Volg Lovesick
Evie (Part Two)
Evie (Part Two)