8
Peter Rotthier geeft "Scorpion - Seizoen 4 (DVD)" een 8.
Geschreven door Peter Rotthier op 5 augustus 2019.
0
0

Scorpion - Seizoen 4 (DVD)

Liefhebbers van Scorpion wisten al dat dit vierde seizoen het laatste zou zijn. Het is dan ook wel mooi dat deze actieserie een waardig afscheid kreeg van een volwaardig seizoen met 22 afleveringen. Veel is er niet veranderd ten opzichte van de eerdere seizoenen. Walter O’Brien en zijn team bollebozen moeten nog steeds uitrukken om de wereld te redden. Daarvoor trekken ze in dit laatste seizoen zowat naar alle continenten.

Scorpion
© CBS

In het team zelf is ook niet altijd alles koek en ei. Geregeld ontstaan er weer spanningen tussen de leden onderling en de liefdesperikelen van de Scorpion leden wegen soms ook zwaar op het team. Toch slagen ze er, omdat de kijker dat ook verwacht, in om hun opdrachten steeds tot een goed einde te brengen.

De missies die het team voorgeschoteld krijgt, mag je wel met een korreltje zout nemen. Bijna iedereen bij Scorpion mag dan wel een ongelooflijk hoog IQ hebben, toch mag je je wel vragen stellen bij de oplossingen die het gezelschap uitwerkt om aan het eind hun opdracht positief af te sluiten. Maar laat dat nu net een van de charmes zijn van Scorpion; je weet dat dit in het echte leven nauwelijks een kans maakt als oplossing zodat die uitkomst ook steeds onverwacht is voor de kijker.

Daarnaast hebben de makers ook naar het einde van de serie toegewerkt. Aflevering 22 luidt dan ook de zwanenzang in van team Scorpion of van wat daar nog van overblijft. Of alle liefhebbers tevreden zijn met hoe team Scorpion ten onder gaat, is te betwijfelen. Maar zoals wel meer bij series die succes hebben gekend, trachten de makers zelfs in een laatste seizoen ergens een opening te laten om ooit nog eens de draad opnieuw op te pikken.

Scorpion
© CBS

Net zoals bij de dvd-uitvoering van het derde seizoen, hebben de samenstellers ook nu weer voldoende moeite gedaan om de zes schijfjes te voorzien van extra materiaal waarmee ze de fans van de serie zeker zullen plezieren. Hierdoor kunnen we dan ook besluiten dat Scorpion een meer dan waardig afscheid heeft gekregen, zowel op het televisiescherm als op de dvd-release van dat allerlaatste seizoen.
Volg Scorpion
A Lie in the Sand
A Lie in the Sand