7.5
Peter Rotthier geeft "Scorpion - Seizoen 3 (DVD)" een 7.5.
Geschreven door Peter Rotthier op 29 juli 2018.
0
0

Scorpion - Seizoen 3 (DVD)

Aktiereeksen die succesvol zijn, worden meestal lekker uitgemolken. Tot het netwerk dat ze besteld heeft merkt dat de kijkcijfers beginnen dalen. Meestal wordt er dan een abrupt einde gemaakt aan de serie en blijven de fans met hun honger zitten. Gelukkig wordt dat voor Scorpion anders. Liefhebbers mogen binnenkort genieten van een vierde en laatste seizoen van de serie rond slimmerik Walter O’Brien. We mogen dan ook hopen dat de serie op een ordentelijke manier afgesloten kan worden.

Voorlopig moeten we het doen met de release van de dvd van het derde seizoen waarin het team bollebozen rond hacker O’Brien zoals steeds de meest onwaarschijnlijke zaken oplost ten dienste van de Amerikaanse staat. Naast de cases die het team moet oplossen, staat in het derde seizoen vooral de liefde centraal. Liefde die zich als een rode draad door de 25 afleveringen sleept.

De dvd scoort een dikke negen terwijl het seizoen zelf blij mag zijn met anderhalf puntje minder.

Voor de rest zal je na het zien van dit derde seizoen ook merken dat de makers steeds verder gaan in de zaken die het gezelschap moet oplossen. De ene zaak is nog onwaarschijnlijker dan de andere en als kijker merk je dan toch dat er een beetje sleet op de formule komt te zitten. Realisme is met andere woorden ver te zoeken in dit seizoen. Dat neemt echter niet weg dat de zaken op zich voor een flinke dosis spanning zorgen, telkens weer goed zijn voor een dikke veertig minuten kijkamusement.

In tegenstelling tot heel wat dvd’s die de laatste maanden onze redactie passeerden, wordt er bij de samenstellers van Scorpion wel gezorgd dat de fans wat extra’s op hun boterham krijgen. Unlikely Heroes: Scorpion Season 3 geeft je een ruime kijk op de achtergrond van een aantal afleveringen. In You’re Invited dompelt men je onder in bepaalde gebeurtenis uit het seizoen terwijl je in Scorp Beats uitleg krijgt bij de muziek die gebruikt wordt bij Scorpion. Marisa Zajack komt in Mock Me Up uitleg geven over haar taak als design ontwerper. De extra’s worden afgesloten met een Gag Reel waarin we enkele bloopers te zien krijgen afgewisseld met grappige momenten op de set.

Scorpion
© CBS

Hiermee scoort de dvd een dikke negen terwijl het seizoen zelf blij mag zijn met anderhalf puntje minder. We kunnen nu alleen maar hopen dat ze ook bij de release van de dvd van het laatste seizoen de moeite doen om als afscheid nog wat leuke extra’s te geven aan de fans van de serie die het vier seizoenen lang volgehouden hebben. De toekomst zal het uitwijzen.
Volg Scorpion
A Lie in the Sand
A Lie in the Sand