2.5
Liesbeth de Raaf geeft "Schitt's Creek - Eerste aflevering" een 2.5.
Geschreven door Liesbeth de Raaf op 26 januari 2015.
0
1

Schitt's Creek - Eerste aflevering

Op zoek naar een comedy vond ik deze serie, Schitt's Creek. De naam leek me wel leuk, dus gaf ik het een kans. Ook door de actrice Catherine o'Hara die de hoofdrol van Moira Rose speelt had ik een reden om te kijken. Ik ken haar namelijk alleen van Home Alone. Aangezien ik haar nog nooit in een andere rol heb gezien was ik hier benieuwd naar. Helaas vond ik haar niet op de goede plaats in deze serie. Haar uiterlijk in Schitt's Creek lijkt me nog meer geschikt voor de 101 dalmatiërs.

De serie gaat over een rijke familie die door een fout van hun accountant al hun geld verliezen. De vader, Johnny Rose, gespeeld door Eugene Levy kocht ooit een dorp als grappig cadeau voor zijn zoon. Dit was de familie helemaal vergeten en hadden ze niet eens serieus genomen. Met zijn vieren verhuizen ze naar dit dorp bij gebrek aan beter. Helaas valt het dorp tegen en blijkt het een ware miskoop te zijn. Zoals viel te verwachten. Ze moeten in een gebrekkig motel slapen en de kinderen, David en Alexis Rose gespeeld door Dan Levy en Annie Murphy willen het liefst meteen weg. Chris Elliot speelt Roland Schitt, de burgemeester van het dorp en hij doet zijn achternaam eer aan. Ik ken hem nog van Scary Movie, waar hij de vieze butler Ezekiel speelde. Naar mijn mening is hij volledig in die rol gebleven en zo overgestapt naar Schitt's Creek. Leuk detailtje is dat de zoon in de serie in het echte leven ook de zoon is van Eugene Levy, die de vader Johnny Rose speelt... Samen hebben zij dan ook deze serie gecreëerd. Eugene Levy is ook bekend door American Pie. Zijn zoon Dan Levy kennen we van presenteerwerk bij MTV, waar hij meerdere beroemdheden heeft geïnterviewd. Voor hem is dit de eerste televisie-serie waarin hij acteert. De receptioniste van het motel Stevie Bud word gespeeld door Emily Hampshire beter bekend van de films Boys meets Girl en Snow Cake. Dit vind ik nog de leukste rol van de hele serie. Als actrice kende ik haar nog niet. Ze heeft wel zo'n uiterlijk dat ik haar van allerlei series dacht te herkennen. Leuke info over haar, sinds 2006 is ze getrouwd met Matt Smith. Beter bekend als de voormalige Doctor Who.

Dit wordt niet mijn nieuwe serie. Ik vond het slecht geacteerd, vooral van Chris Elliot. Het lijkt alsof hij geen andere rollen kent als die van vieze, misselijke engerd. In Scary Movie was hij dan ook meer op zijn plek. In deze serie vind ik hem een aandacht tekort komende en slecht presterende burgemeester die altijd zijn zin wil doordrijven. Ik zie Catherine o'Hara ook veel liever in Home Alone. Ze voegt niks aan deze serie toe. De familie Levy kunnen ook beter iets anders doen. In de overtuiging dat eerste afleveringen kunnen tegenvallen heb ik de tweede aflevering ook een kans gegeven. Helaas bevestigde dit alleen mijn eerder gevormde mening.
Volg Schitt's Creek
Happy Ending
Happy Ending