2
anonymous geeft "Save Me - Seizoen 1" een 2.
Geschreven door anonymous op 27 juli 2013.
0
0

Save Me - Seizoen 1

Je hebt wel eens z'n dag waarin alles tegen zit. Als je dan uiteindelijk rond een uur of zes thuis komt, wil je eigenlijk alleen met je net gekochte pizza en een groot glas vocht (inhoud naar keuze) op de bank zakken en eens lekker lachen. Om op dat moment te kiezen voor de komische serie Save Me zal helaas het meest beroerde idee van die toch al vervelende dag blijken te zijn.

Hoofdrolspeelster in het 7-delige eerste seizoen van deze serie, waar er overigens in eerste instantie 13 gepland waren, is Anne Heche, die we kennen van een bijrol in Black Out. Zij speelt het zwaar drinkende feestbeest Beth Harper, die zich verslikt in een broodje en daarbij naar verluid van de dood gered word door de tussenkomst van God. Sinds dat moment schijnt Beth een rechtstreeks lijntje met diezelfde God te hebben. Gevolg is dat ze, ervan overtuigd is dat ze de nieuwe profeet is, haar best gaat doen om haar leven en gedrag te verbeteren.

Degene die in eerste instantie word getroffen door Beth's goede bedoelingen is haar echtgenoot Tom Harper (gespeeld door een vrij vlak acterende Michael Landes, Material Girl). Tom had al maanden een verhouding met zijn collega Carly Brugano (Alexandra Breckenridge, True Blood), maar begint al vrij snel na het wonder dat Beth overkomen is (gek genoeg) zijn interesse in deze buitenechtelijke verhouding te verliezen. Zeker nadat de maitresse via God/Beth door de bliksem getroffen word, kiest hij de kant van zijn vrouw.

De enige die echt in de profetie schijnt te geloven is buurvrouw Jenna Dennings (Heather Burns, Bored to Death) en alleen om de reden dat Beth haar geadviseerd heeft haar sexleven met haar echtgenoot weer op te pakken. God's profetie, echt waar.

Beth heeft ook een tienerdochter; Emily Harper. Een vrij ongeloofwaardig personage, zo goed mogelijk neergezet door Madison Davenport (Shameless). Aangezien Beth nooit veel naar haar heeft omgekeken, en dochterlief constant door moeder voor gek wordt gezet tegenover haar vrienden en vriendinnen, is het wel erg onaannemelijk dat Emily nog geen dag na de "wederopstanding" van Beth ineens haar raad opvolgt betreffende een sexuele relatie met de buurjongen.

Verder hebben we nog te maken met allerhande buurtbewoners die al dan niet geloven in Beth's verhaal, maar haar wel ineens een nieuwe kans willen geven. Ondanks het feit dat ze al tijden de schrik van de buurt was en iedereen een vreselijke hekel aan haar had.

Als je, net als ik, totaal geen humor kunt ontdekken in deze serie, blijft er van deze hele serie niets anders over dan een nietszeggend verhaaltje over een vrij irritant persoontje die het hoogst mogelijke uit haar leven als profeet probeert te halen. De goede fee die (hoe kan het ook anders) zielige buurvrouwen, aangereden eekhoorns en niet engels sprekende vreemdelingen bij de dokter probeert te redden. Mocht men ooit besluiten na deze 7 afleveringen toch nog een vervolg te maken, dan zal ik er nog geen 5 seconden van mijn tijd aan verspillen.
Volg Save Me
Holier Than Thou
Holier Than Thou