9
Peter Rotthier geeft "Sally4Ever - Seizoen 1" een 9.
Geschreven door Peter Rotthier op 9 januari 2019.
0
0

Sally4Ever - Seizoen 1

Julia Davis is een Britse komische actrice en schrijfster die, nadat HBO haar Camping creatie een eigen versie gaf, met Sally4Ever haar eigen tv-serie mocht maken voor de zender. In deze komische serie laat ze de kijker ook alle hoeken van de kamer zien met een waanzinnig scenario en de rol die ze zichzelf heeft toebedacht in deze zevendelige serie. Met HBO achter je kun je natuurlijk net ietsje verder gaan dan bij een echte Britse zender en Davis heeft zich dan ook helemaal laten gaan in Sally4Ever.

De serie mag dan volgepropt zitten met Britse acteurs, de onderwerpen, de conversaties en de beelden zijn verrassend hard voor een Britse serie

In Sally4Ever maken we kennis met Sally (Catherine Sheppard, Cardinal Sin) en David die op het punt staan om te trouwen. Het koppel leeft een bescheiden en beschermd saai leventje. Op een dag krijgt Sally een flyer in de handen gestopt van een optreden in de buurt en om een of andere reden besluit ze daar heen te gaan zonder David. Zo ontmoet ze Emma (Davis), de zangeres van de band, waarmee ze een stomende nacht beleeft.

Die nacht met Emma zet het hele leven van Sally op haar kop want Emma is smoorverliefd op Sally en wil haar geen seconde alleen laten. Eerst werkt ze David naar buiten en daarna dringt ze haar willetje op aan Sally die zich aanvankelijk laat meeslepen door de charismatische maar psychopathische Emma. Als Sally dan ook begint te twijfelen aan hun relatie, haalt Emma ook alles uit de kast om Sally tot andere gedachten te brengen. Ze gebruikt daar ook alle middelen voor die ze maar kan bedenken en hierbij gaat ze ver… heel ver. Net zoals ze dat ook doet als ze iets wil bereiken dat belangrijk is voor haar carrière als muzikante en actrice.

Sally4Ever
© Sky Atlantic

Sally4Ever is alvast een komische serie die mij aangenaam verrast heeft. Julia Davis speelt de pannen van het dak als Emma maar haar tegenspeelster Catherine Sheppard moet niet voor haar onderdoen als de brave Sally, die zelden of nooit buiten de lijntjes kleurde, maar dankzij Emma plots dingen gaat doen waar ze vroeger nooit aan begonnen zou zijn. De hele serie weet zij gelijke tred te houden met Davis en dat mag je zeker een verdienste noemen.

De serie mag dan volgepropt zitten met Britse acteurs, de onderwerpen, de conversaties en de beelden zijn verrassend hard voor een Britse serie, waar doorgaans moeilijke onderwerpen toch onder een verborgen dekentje belanden. Ze worden wel benoemd maar toch zeker niet nadrukkelijk in beeld gebracht. Sally4Ever kleurde alvast mee het afgelopen seriejaar en hopelijk mag ze dat ook dit jaar doen.
Volg Sally4Ever
Episode Seven
Episode Seven