8.5
Frederika Reihs geeft "Rizzoli & Isles - Seizoen 5 (DVD)" een 8.5.
Geschreven door Frederika Reihs op 19 juli 2016.
4
0

Rizzoli & Isles - Seizoen 5 (DVD)

Seizoen 5 wordt gekenmerkt door het verlies van een geweldige acteur: Lee Thompson Young (Barry Frost). Dit seizoen is een eerbetoon aan hem, dat prachtig wordt neergezet. In dit seizoen ligt de nadruk veel meer op de levens van Rizzoli (Angie Harmon, Law & Order) en Isles (Sasha Alexander, NCIS), op nieuwe liefdes, en op hechter wordende vriendschappen. De spanning blijft zeker weten aanwezig en Rizzoli zet natuurlijk weer eens haar leven op het spel om de onschuld van anderen te bewijzen.

Rizzoli & Isles
© TNT

Rizzoli en Isles is inmiddels bij het vijfde seizoen aangekomen en de serie weet me nog steeds te verrassen met nieuwe misdaden en nog ingewikkeldere misdaden. Het is een heerlijke serie die je gerust los kunt kijken, maar het maakt de serie toch een stuk leuker als je het verhaal kent en volgt. Voor het begin van de opnames van seizoen 5 kwam het nieuws naar buiten dat acteur Lee Thompson Young was overleden. Dit hebben ze echter zeer mooi verwerkt in dit seizoen door een passend afscheid van hem en natuurlijk wordt hij de rest van het seizoen niet vergeten. Ik ben zelf groot fan van Angela Rizzoli (Lorraine Bracco, The Sopranos). Na jaren als simpelweg een liefdevolle moeder en huisvrouw te zijn neergezet is er nu een tijdperk aangebroken van haar zelfstandigheid. Op zoek naar een nieuwe liefde, een nieuwe baan, maar nog altijd even beschermend tegenover haar Janie.

Ik heb genoten van seizoen 5: ik heb gelachen om de aparte maar leuke vriendschap tussen Rizzoli en Isles, maar ook bijna gehuild bij het afscheid van Frost. Ik zal hem zeker missen, maar vergeten doen we hem niet. Het was echt een prachtig seizoen en ik kan niet wachten op het volgende!
Volg Rizzoli & Isles
Ocean Frank
Ocean Frank