9
Lindsay geeft "Riverdale - Seizoen 1 (DVD)" een 9.
Geschreven door Lindsay op 15 Oktober 2017.
4
0

Riverdale - Seizoen 1 (DVD)

Hoe kan je Riverdale het beste omschrijven? Spannend, duister, je kunt er uren naar kijken zonder dat je je verveelt? Het is niet langdradig en je gaat er snel doorheen. Naar mijn mening is dit één van de beste series die er is. De serie is voor een tiener-doelgroep maar ik weet bijna zeker dat ook volwassenen hier naar zullen kijken omdat het verhaal heel sterk is met soms een beetje verwarring wat het ook nog leuk maakt om bij na te denken.

[image-80309]

Het verhaal is gebaseerd op de Amerikaanse Archie Comics. In de serie zie je hoe Archie Andrews (KJ Apa; A Dogs’ Puprose) en zijn vrienden de bizarre maar spannende verhalen van Riverdale ontdekken. Het begint allemaal op een zonnige dag in juli. De populaire tiener Jason Blossom (Trevor Stines; The Amytville Terror) verdwijnt tijdens een tochtje met zijn tweelingzus Cheryl (Madelaine Petsch; The Curse of Sleeping Beauty). De hele stad is in shock; waar is Jason gebleven? Leeft hij nog en wie is er wel en wie is er niet te vertrouwen? Alle duistere geheimen van de tieners en de burgers van het stadje komen erg dichtbij.
Het schooljaar begint en iedereen probeert zo normaal mogelijk te doen en Cheryl probeert haar leven zonder haar tweelingbroer weer op te pakken. Archie en zijn beste vriendin Betty Cooper (Lili Reinhart; Miss Stevens) die stapelverliefd is op Archie, proberen ook zo normaal mogelijk te doen. Maar toch is iedereen bezig met het bizarre verhaal rondom Jason. Dan hebben we ook nog de prachtige en mysterieuze Veronica Lodge (Camila Mendes) die samen met haar moeder, Hermione Lodge (Marisol Nichols; Felon) Riverdale binnen dringt. Betty en Veronica kunnen het goed met elkaar vinden en al snel worden ze goede vriendinnen. Dan hebben we ook nog Jughead (Cole Sprouse; The Suite Life of Zack & Cody) die als ‘de journalist’ bezig is met een boek over de rare gebeurtenissen in Riverdale. Dan komt de knaller: het lichaam van Jason Blossom wordt gevonden. Dan komt de grote vraag waar de hele serie over gaat en wat je vasthoudt aan de serie: wie heeft Jason vermoord en waarom?

Riverdale is één van de beste series

Riverdale
© The CW

Zoals ik al zei, Riverdale is naar mijn mening één van de beste series. Niet omdat het een serie is die te maken heeft met iemand die vermoord is en je uit moet vinden wie de moordenaar is. Want hoeveel series zijn er daar wel niet van? Dat kan bij mij soms wat irritaties opwekken. Toen ik met deze serie begon zei ik al gelijk, weer een serie met een moordenaar. Niet origineel, niet erg pakkend maar toch wil ik het een kans geven. Die kans liep naar een succes. Riverdale is niet een serie waar je gelijk van weet wie de moordenaar is. Iedereen heeft een motief en niemand is meer te vertrouwen. Deze serie is sterk als je ervan houdt om na te denken, om na een aflevering met een open mond naar je beeldscherm te staren en te denken van: wat is er zojuist gebeurd? Oftewel, Riverdale is een spannende serie die je dwingt om het af te kijken. Naast een hoop spanning komt er ook muziek in voor, een affaire tussen een leraar en een leerling en veel meer problemen in de liefde en in de vriendschap. Sommige vinden hem wat langdradig en irriteren zich aan de acteurs. Daarentegen vond ik de serie totaal niet langdradig en je leeft letterlijk met de acteurs mee. Hopelijk wordt seizoen 2 net zo goed en sterk zodat de Riverdale-fans er nogmaals van kunnen genieten!
Volg Riverdale
Chapter One Hundred Thirty-Seven: Goodbye, Riverdale
07x20