7
Bo Verhoef geeft "Remedy - Eerste aflevering" een 7.
Geschreven door Bo Verhoef op 2 Maart 2014.
0
0

Remedy - Eerste aflevering

Mijn liefde voor ziekenhuisseries is ontstaan door Grey's Anatomy, voor mij de allerbeste serie aller tijden. Al tien seizoenen lang weet die serie mij te boeien en kijk ik elke week ontzettend uit naar de volgende aflevering. Er is alleen één nadeel wat Grey's Anatomy met zich meebrengt. Alle andere ziekenhuisseries zijn voor mij daardoor een stuk minder interessant en zijn in vergelijking dan ook vaak van een hele lage kwaliteit. Toen ik zag dat er een nieuw Canadees medisch drama in aantocht was, had ik er mijn twijfels bij. Mijn interesse werd dan ook niet gewekt door het thema "medisch drama", maar door het feit dat Sara Canning erin speelt. Sara Canning is vooral bekend door haar rol als Jenna Sommers in The Vampire Diaries, waar ze, naar mijn mening, veel te snel uit was. Ik ben Remedy dan ook gaan kijken met in mijn achterhoofd mijn automatische vergelijkingsmechanisme met Grey's Anatomy, maar tevens met mijn interesse in de cast.

Remedy is dus een Canadees medisch drama, die draait om het dagelijkse leven van een Canadees ziekenhuis in Toronto en het dagelijkse leven van een familie. Zoals de meeste medische drama's draait de serie vooral om de banden tussen het personeel, dan om de medische gevallen zelf, echter dit keer zijn het niet zomaar relaties tussen werknemers. De belangrijkste werknemers zijn namelijk onderdeel van één familie, de familie Conner. Vader Conner, Allen, wordt gespeeld door Enrico Colantoni (meest bekend van zijn rol als Greg Parker in Flashpoint). Zijn dochters zijn Sandy (Sarah Allen, Being Human) en Melissa Conner (Sara Canning). Dan is er nog zoon Griffin Conner (gespeeld door Dillon Casey , bekend van Nikita) en de verloofde van Sandy, Brian Decker (gespeeld door Matt Ward).

Allen Conner is de "chief of staff" van het Broadview ziekenhuis in Toronto, die in de pilot aflevering nog wel meer de vader uithangt dan de baas of de dokter. Ik hoop dan ook dat de schrijvers hem in de toekomst ook belangrijke werktaken laten verrichten. Toch is hij wel overtuigend in zijn rol. Zijn ene dochter Sandy is een verpleegkundige, verloofd met de kersverse dokter Brian Decker. Ik moet zeggen dat ik nog nooit zo'n fanatieke verpleegkundige heb gezien of zo'n onhandige nieuwe dokter, maar dat maakt de karakters juist erg verrassend en leuk. De andere dochter is Melissa, de fanatieke chirurg van de familie, waaruit blijkt dat het fanatisme wel in de familie zit. Zij geeft niet echt om relaties en kijkt in het ziekenhuis vooral rond naar haar volgende romantische slachtoffer. Griffin Conner is echter de verloren zoon, die (nog) niet in het ziekenhuis werkt en na twee jaar plots opduikt op de spoedeisende hulp, met een door hem ernstig gewonde man.

De pilot draait vooral om het feit dat Griffin ineens opduikt in het ziekenhuis, nadat hij uit zelfverdediging voor zijn vriendin een ander heeft verwond met een kapmes. De pilot is daarom vooral een kennismaking met de familie en andere werknemers van het ziekenhuis, en is niet echt een spectaculaire binnenkomer. Remedy oogt daarom nog niet als een medisch drama van hoogstaand niveau. Toch is het wel een lekkere wegkijkserie als de kijker houdt van het thema en het volgen van een familie binnen dat thema. Als ik een medisch drama zou moeten aanraden bij mensen, zal ik Grey's Anatomy blijven noemen en ik denk ook niet dat ook maar één ziekenhuisgerichte serie dat zal veranderen. Ik hoop dat de schrijvers me nog flink gaan verbazen in de aankomende afleveringen, maar voor nu is Remedy een leuke aanvulling in het ziekenhuisseriecircuit.
Volg Remedy
Day One
Day One