anonymous geeft "Pretty Little Liars - Seizoen 2" een 0.
Geschreven door anonymous op 5 november 2012.
0
0

Pretty Little Liars - Seizoen 2

Het tweede seizoen van ABC Family's verrassing Pretty Little Liars is nog spannender, gecompliceerder en vooral vermakelijker dan het voorgaande jaar. Een van de twee grote mysteries van de serie, de moord op Allison en de stalker van de hoofdpersonen onder de noemer "A", wordt in Seizoen 2 opgelost. Daarmee is dit seizoen in alle opzichten een grote verbetering.

De vier meiden, Aria, Spencer, Hanna en Emily worden nog steeds gestalkt door de geheimzinnige, maar doortrapte "A" die hun telkens een stap voor is. Spencer werd in de seizoen 1 finale gespaard door "A" maar hetzelfde gold niet voor Ian, Spencer's zwager en vooraanstaande verdachte van de moord op Allison. Ian is verdwenen en niemand gelooft Spencer of de anderen op hun woord. De vier meiden worden door een therapeut opgesplitst en daardoor lopen de gemoederen hoog op. Daarbij wordt zoektocht naar de identiteit van "A" levensgevaarlijk als de meiden iemand in vertrouwen nemen.

Het is gemakkelijk om de serie met mooie meiden af te schepen als simpel tienerdrama. Voornamelijk omdat het op sommige momenten ook niet meer is dan dat. Aria's verhouding met haar leraar kabbelt rustig voort terwijl ze hun relatie geheim proberen te houden en Hanna krijgt ruzie met haar stiefzusje en heeft een knipperlicht relatie met Caleb. Maar de serie kan ook verrassend spannend uit de hoek komen. Zo zit de slotaflevering van Seizoen 2 vol met verwijzingen naar Hitchock's Psycho, is Emily's confrontatie met "A" bloedstollend en is de speciale Halloween-aflevering een ziek spelletje in een oud huis. Daarnaast zit de serie bomvol onbetrouwbare personages die de levens van de vier meiden nog moeilijker maken. De serie is een intrigerende en smakelijke "who-dunnit" en weet de kijker continu om de tuin te leiden.

Sommige series staan er om bekend om verhaallijnen eindeloos voort te trekken maar bij Pretty Little Liars zit de vaart er goed in. Seizoen 2 sluit veel mysteries af en roept natuurlijk ook oneindig veel nieuwe vragen op. Daarmee is de serie een geslaagde mix van thriller en tienersoap. De actrices maken eventuele gebreken in acteerprestaties op met hun leuke uiterlijk. Wie Pretty Little Liars kijkt voor het vermaak komt er goed van af. Het is geen intelligente misdaadserie maar het is wel lekker spannend.
Volg Pretty Little Liars
Til DeAth Do Us PArt
Til DeAth Do Us PArt