8
anonymous geeft "Pretty Little Liars - Seizoen 1 en 2" een 8.
Geschreven door anonymous op 8 januari 2013.
0
0

Pretty Little Liars - Seizoen 1 en 2

Ontmoet mooie meiden met geheimen. Spencer (Troian Bellisario, bekend van o.a. Last Rites), Hanna (Ashley Benson, bekend van o.a. Days of Our Lives), Emily (Shay Mitchell, bekend van o.a. Degrassi: The Next Generation) en Aria (Lucy Hale, bekend van o.a. Bionic Woman) hebben ze en weten het goed te verbergen. Gebaseerd op de boeken van Sarah Shepard is deze serie inmiddels een wereldwijde hit.

Een jaar na de dood van Alison DiLaurentis (Sasha Pieterse, bekend van o.a. Good Luck Chuck) worden Spencer, Hanna, Emily en Aria geconfronteerd met het verleden. Het lichaam van voormalig beste vriendin Ali de ‘It-girl’ wordt gevonden en er zijn een hoop geheimen mee het graf in gegaan. Op de begrafenis van Alison krijgen de 4 meiden een sms’je van een onbekende afzender. Dit vreemde sms’je van de mysterieuze ‘A’ brengt de meiden weer bij elkaar en ze gaan op zoek naar de moordenaar van Alison. ‘A’ houdt de vier aan het lijntje door ze opdrachten te geven, soms alle tegelijk, soms ieder apart. Wanneer één van hen zich hier niet aan houdt, komen er geheimen uit, die niet voor iedereen goed uitpakken. ‘A’ pusht ze tot het uiterste, net zoals Alison dat vroeger deed.

Alleen Ali wist dat Spencer heeft gezoend met het vriendje van haar zus, dat de vader van Aria een affaire bleek te hebben met een collega van werk, dat Emily verliefd op Ali was en dat Hanna aan boulimia leed. Ook Jenna, de vijand van Alison, blijkt een deel van het verhaal uit te maken. Het verhaal wordt steeds gecompliceerder en zoals de lyrics van de titelsong al zeggen: “Two can keep a secret if one of us is dead”.

In seizoen 2 wordt het plot er niet makkelijker op. Alles wijst erop dat ‘A’ de vier goed in de gaten houdt, en niet alleen het touw in handen heeft. Meer mensen worden bij deze zieke sms’jes betrokken en de vriendjes van Spencer, Hanna, Emily en Aria zijn niet veilig. De meiden worden ‘A’ zat maar ze worden ook bang. Wie is deze ‘A’ en tot hoe ver zal hij of zij gaan? Ook de ouders spelen een rol in het verhaal, de moeder van Spencer besluit dat ze naar de therapeut moeten, Dr. Sullivan. Na veel tegenstribbelen schuiven ze aan bij Dr. Sullivan. Met veel moeite vertrouwen ze haar uiteindelijk en Dr. Sullivan staat voor een raadsel. Toch weet zij wel het geheim te ontrafelen en komt er achter wie ‘A’ is, maar te laat.

Vanaf 9 januari zijn op ABC de nieuwe afleveringen te zien.
Volg Pretty Little Liars
Til DeAth Do Us PArt